۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

طرز تهیه کباب دیگی /خوشمزه و آسان

کباب دیگی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود.

طرز تهیه کباب دیگی /خوشمزه و آسان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کباب دیگی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۵ حبه
برنج ۴ پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار کافی
گوجه فرنگی ۲ عدد
پودر سیر، سماق، پاپریکا و آویشن به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کباب دیگی

مرحله اول

برای تهیه کباب دیگی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس در چرخ گوشت قرار می دهیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا کرده و به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز رنده شده را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و آویشن را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک درون آب جوش می ریزیم، سپس برنج را می شوییم و زمانی که آب جوش آمد درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله ششم

حالا گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه مایه گوشت چرخ کرده را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق پخش می کنیم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه گوشت را درون تابه صاف می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم یک طرف کباب کاملا سرخ شود. پس از این که یک طرف آن کاملا سرخ شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد، مغز آن کمی گیر داشت از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه نیمی از برنج را بر می داریم، سپس به آن زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله برنج را هم می زنیم تا زعفران درون برنج مخلوط شود و برنج به طور کامل زعفرانی شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و سیب زمینی حلقه را به عنوان ته دیگ درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا برنج زعفرانی را درون قابلمه می ریزیم، سپس با پشت قاشق برنج را فشرده می کنیم تا منسجم شود. در ادامه مقداری برنج سفید درون قابلمه روی برنج زعفرانی می ریزیم و مجددا برنج را با پشت قاشق منسجم می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله تکه های کباب را روی برنج قرار می دهیم، سپس مقداری سماق روی آن ها می پاشیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی را روی کباب ها قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا باقی مانده برنج سفید را روی کباب ها می ریزیم، سپس مجددا با پشت قاشق فشرده می کنیم و روی درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی شعله ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا برنج دم بکشد. پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار