۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲

طرز تهیه چند دسر هیجان‌انگیز از نوع بستنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با شما موافق هستیم. بستنی به خودی خود هم یک دسر خوشمزه است، ولی تصویر کنید اگر بخواهید از همین دسر به عنوان ماده اولیه دسر‌های دیگر استفاده کنید چقدر هیجان انگیز خواهد شد. در ادامه با طرز تهیه چند ...

طرز تهیه چند دسر هیجان‌انگیز از نوع بستنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با شما موافق هستیم. بستنی به خودی خود هم یک دسر خوشمزه است، ولی تصویر کنید اگر بخواهید از همین دسر به عنوان ماده اولیه دسر‌های دیگر استفاده کنید چقدر هیجان انگیز خواهد شد. در ادامه با طرز تهیه چند مدل دسر بستنی که برای مهمانی‌های عصرانه و دسر‌های بعد از غذا بی‌نظیر آشنا شوید.

دسر ژله بستنی دورنگ

۲ بسته پودر ژله (طعم توت فرنگی) را داخل کاسه‌ای بریزید. ۲ لیوان آب جوش را به پودر ژله اضافه کنید و کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شفاف شود، سپس نصف ژله را داخل قالبی که چرب کرده‌اید بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

شما می‌توانید برای راحتی کار و جلوگیری از چسبیدن ژله ته قالب سلفون قرار دهید. نصف دیگر ژله را با ۲ لیوان بستنی که به دمای محیط رسیده مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود، پس از اینکه ژله خودش را گرفت از یخچال خارج کنید و مخلوط ژله بستنی را روی ژله ساده بریزید. قالب ژله را مجدد داخل یخچال قرار دهید تا لایه‌ها سفت شود و دسر خودش را بگیرد، سپس از یخچال خارج کنید و به شکل قلب و یا هر شکلی که دوست دارید قالب بزنید و همراه با خامه و تکه‌های میوه آن را تزیین کنید.

دسرمافین بستنی

به تعداد مورد نیاز مافین کشمشی تهیه کنید و قسمت بالایی آن را به آرامی برش دهید. به طوریکه در آن باز باشد. با لبه چاقو به آرامی داخل آن یک حفره باز کنید. تا فقط یک دیواره با قطر یک سانت باقی بماند.

۱۰۰ گرم خامه را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و کف یک سینی کوچک پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید. ۱ قاشق غذاخوری میوه خشک خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری شکلات خرد شده را با نیم لیتر بستنی مخلوط کنید. خامه منجمد را از فریزر دربیاورید و خرد کنید. مخلوط بستنی و خامه و شکلات را داخل مافین ها بریزید و در  آنها را بگذارید. هرمافین را در فویل بپیچید و ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

دسربستنی سرخ شده

ابتدا دو و نیم پیمانه کورن فلکس را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و بکوبید تا کاملا خرد شوند، سپس دو قاشق غذاخوری پودر نارگیل و یک قاشق مرباخوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حالا آن را در ظرفی بریزید. با اسکوپ، بستنی را به شکل گرد قالب بزنید و در سینی قرار دهید و به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید تا سرد شود. حالا ۲ عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و با چنگال به مدت یک دقیقه هم بزنید تا کف کند.

بعد بستنی‌های قالب زده را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کورن فلکس و نارگیل بغلتانید و بعد در مخلوط تخم مرغ و شیر قرار دهید. در آخر مجددا در مخلوط پودر نارگیل و کورن فلکس بغلتانید و بعد در فریزر به مدت ۳ ساعت قرار دهید. یک و نیم پیمانه روغن را در تابه بریزید تا داغ شود و بستنی‌ها را داخل روغن بیندازید تا سرخ شوند. مدت لازم برای سرخ شدن هر بستنی حدود ۲۰ ثانیه است.

بستنی توت فرنگی

۲ پیمانه توت فرنگی را به شکل پوره درآورید و با یک پیمانه شکر خوب مخلوط کنید. ۲ پیمانه توت فرنگی را هم به قطعات کوچک خرد کنید و با نصف پیمانه آب و ۲ پیمانه خامه سرد و ۲ پیمانه سرپر شیر به هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط را در کاسه بستنی ساز بریزید و طبق دستور بستنی ساز بستنی را آماده کنید.

ولی اگر بستنی ساز ندارید، مخلوط را در کاسه  استیل بریزید، در ظرف را بپوشانید و داخل فریزر قرار دهید. یک ساعت بعد ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و به مدت چند دقیقه با همزن دستی خوب هم بزنید. بعد از اینکه خوب هم زدید دوباره ظرف را داخل فریزر بگذارید. این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید و در انتها ۱۰ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شود.

بستنی چیز کیک

۲ پیمانه شیر پرچرب را با ۴قاشق سوپخوری خامه و ۳ قاشق سوپخوری پنیر خامه‌ای مخلوط کنید. کمی شکر هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط چیز کیکی را در قالب تا نیمه بریزید و در فریزر بگذارید. از مخلوط باقیمانده یک سوم از آن را با ۱ تا ۲ قاشق قهوه و یا پودر کاکائو مخلوط کنید.

لایه اول بستنی که یخ زد، قالب را بیرون بیاورید و از این مخلوط روی آن بریزید. دوباره قالب را در فریزر بگذارید تا لایه دوم هم یخ بزند. باقیمانده مخلوط چیزکیکی (همان لایه اول) را به عنوان لایه سوم روی دو لایه قبلی (که یخ زده) بریزید. موقع سرو، بستنی را که از قالب بیرون آورید روی آن شکلات مایع بریزید و بعد آن را با خرده‌های کورن فلکس خردشده بپوشانید.

دسرکیک بستنی بیسکویتی

۱۲ عدد بیسکویت پتی بور را داخل شکلات تخته ای گرم فروببرید تا شکلات سطح بیسکویت را بپوشاند. ۲پیمانه بستنی وانیلی یا شکلاتی را با چیپس شکلات به خوبی مخلوط کنید. کمی مربای توت فرنگی یا آلبالو هم به آن اضافه و مخلوط کنید.۴ عدد بیسکویت را کف یک ظرف کنار هم بچینید.

یک سوم بستنی را روی آن بریزید و لبه های آن را صاف کنید. همین کار را ادامه دهید تا ۳ لایه بیسکویت و بستنی روی هم قرار بگیرد. ظرف را داخل فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شود. بعد از یک ساعت روی دسر را با شکلات تخته ای آب کرده بپوشانید. مقداری شکلات رنده شده و میوه خرد شده هم برای تزیین روی کیک بریزید.

کوکی بستنی ساندویچی

یک پیمانه آرد گندم سبوس دار(آرد سنگکی) را با یک عدد زرده تخم مرغ و ۱۰۰ گرم کره آب شده و ۳ قاشق غذاخوری عسل درون ظرف غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند. نصف پیمانه شکلات چیپسی را با مواد کوکی مخلوط کنید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید . با یک قاشق غذاخوری مقداری از مواد را بردارید و روی کاغذ بریزید. سینی را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. دو پیمانه بستنی وانیلی را با چیپس میوه خرد شده مخلوط کنید و بین دوعدد از کوکی های خنک شده بگذارید و یک ساعت در فریزر قرار دهید.

دسر بستنی بادام زمینی

۲ پیمانه آرد را با ۱۰۰ گرم کره۵ دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. سپس بگذارید تا کاملا سرد شود. ۵ قاشق غذاخوری عسل و ۵ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و ۲ قاشق غذاخوری شیرعسلی را با آرد سرخ و سرد شده مخلوط کنید.

کف قالب را سلفون یا کاغذ روغنی بیندازید و مواد را به قطر نیم سانتی متر روی آن پهن کنید و سطح آن را صاف کنید. یک لیتر بستنی وانیلی را با سه قاشق غذاخوری مربا آلبالو مخلوط کنید و روی بقیه مواد بریزید. لایه بعدی را از مواد اولیه با همان قطر روی بستنی پهن کنید. سلفون را روی کل مواد بکشید و قالب را به مدت ۵ ساعت در فریزر قرار دهید. این دسر را به صورت برش داده می توانید سرو کنید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار