۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

طرز تهیه پوره نخودفرنگی ؛ پیش غذای خوشمزه و مفید

به گزارش اندیشه معاصر، پوره نخود فرنگی پیش‌غذای سبک و سالم است. این غذای خوشمزه، رنگ و شادابی به سفره پذیرایی شما می‌دهد و عطر نعنای تازه‌ای که در آن استفاده می‌شود خانه را پر می‌کند. امروز با ما همراه باشید تا طرز تهیه پوره نخودفرنگی را ...

طرز تهیه پوره نخودفرنگی ؛ پیش غذای خوشمزه و مفید

به گزارش اندیشه معاصر، پوره نخود فرنگی پیش‌غذای سبک و سالم است. این غذای خوشمزه، رنگ و شادابی به سفره پذیرایی شما می‌دهد و عطر نعنای تازه‌ای که در آن استفاده می‌شود خانه را پر می‌کند. امروز با ما همراه باشید تا طرز تهیه پوره نخودفرنگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پوره نخودفرنگی

آبدو فنجان
نخود فرنگی۳۰۰ گرم
نمک
نعناع تازه
روغن زیتون
کره پاستوریزه کاله به میزان لازم
پودر پنیر پارمسان (در صورت تمایل)

طرز تهیه پوره نخود فرنگی

مرحله اول

آب را درون یک قابلمه بزرگ قرار دهید و به جوش بیاورید سپس نخود فرنگی، نمک و نعنا را هم به آب جوش اضافه کنید. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید نخود فرنگی به جوش آید.

مرحله دوم

آب نخود فرنگی را خالی کرده و با استفاده از مخلوط‌کن آن را به همراه نعنای تازه پوره کنید تا خمیر یک‌دستی به دست آید. اگر مخلوط‌کن ندارید نخودفرنگی را کاملا با چنگال خرد کنید.

مرحله سوم

برای مزه‌دار کردن پوره به آن نمک و فلفل را اضافه کنید.کره و روغن زیتون را وقتی که هنوز نخود فرنگی‌ها گرم هستند به همراه برگ‌های نعنا به پوره اضافه کنید تا کره داخل پوره آب شود.

نکات
  • پوره نخود فرنگی را می‌توانید در کنار غذای گوشتی یا ماهی مورد علاقه خود سرو کنید.
  • در صورت تمایل در حالیکه پوره هنوز داغ است مقداری پود پنیر پارمسان روی آن بریزید و سرو کنید.
  • پوره پیش‌غذای معروف و خوشمزه‌ای است، که در انواع مختلف درست می‌شود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار