۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷

طرز تهیه صبحانه گرانولا؛خوشمزه و مقوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این صبحانه برای کودکان بسیار لذت بخش خواهد بود به دلیل اینکه کودکان که صبحانه دوست ندارند با دیدن ظاهر این غذا به سرعت جذب آن شده و از خوردن آن لذت خواهند برد. مواد لازم: این مواد برای ۶ نفر است د...

طرز تهیه صبحانه گرانولا؛خوشمزه و مقوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این صبحانه برای کودکان بسیار لذت بخش خواهد بود به دلیل اینکه کودکان که صبحانه دوست ندارند با دیدن ظاهر این غذا به سرعت جذب آن شده و از خوردن آن لذت خواهند برد.

مواد لازم:

این مواد برای ۶ نفر است در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را به یک نسبت افزایش و یا کاهش داد.یک چهارم فنجان موز له شده

یک چهارم فنجان عسل طبیعی
نصف قاشق چای خوری عصاره بادام
یک و یک چهارم فنجان جو
نصف قاشق چای خوری دارچین
یک چهارم قاشق چای خوری نمک
سه فنجان ماست
اسپری پخت و پز

طرز تهیه گرانولا

شش عدد فنجان حد الامکان سفالی کوچک را به اسپری پخت و پز آغشته می‌کنیم تا مواد به ظرف نچسبد.

موز، عسل و عصاره بادام را با هم در یک کاسه می‌ریزیم و به هم می‌زینیم تا یک دست و صاف شود سپس جو، دارچین و نمک را با هم در ظرف دیگری می‌ریزیم و به هم می‌زنیم تا کاملا مخلوط شوند حال محتویات دو ظرف را با هم مخلوط می‌کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

حال مواد را درون فنجان‌ها ریخته و کاملا فشار می‌دهیم و یک دست می‌کنیم و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم.

پس از خارج کردن از یخچال فر را بر روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار داده، موادی که به مانند کلوچه شده اند را از فنجان بیرون می‌آوریم و درون فر قرار می‌دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می‌گذارم بپزد پس از پخت دوباره کلوچه‌ها را درون فنجان بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم سرد شود سپس فنجان‌ها را تا آخر از ماست پر می‌کنیم و آماده سرو می‌شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار