۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

طرز تهیه شیربرنج مکزیکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،طرز تهیه شیربرنج مکزیکی. شیربرنج، یکی از رایج‌ترین دسرهاییست که در ماه رمضان، سر سفره‌های افطار دیده میشه. شیربرنج رو به روش‌های مختلفی طبخ میکنن. شیربرنجی که میخوام طرز تهیه اش رو براتون بذارم یک ...

طرز تهیه شیربرنج مکزیکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،طرز تهیه شیربرنج مکزیکی. شیربرنج، یکی از رایج‌ترین دسرهاییست که در ماه رمضان، سر سفره‌های افطار دیده میشه. شیربرنج رو به روش‌های مختلفی طبخ میکنن. شیربرنجی که میخوام طرز تهیه اش رو براتون بذارم یک شیربرنج مکزیکی است که به صورت سرد سرو میشه. اگر شیربرنج دوست دارید و یا اهل تجربه کردن دسر‌های جدید هستید، این دسر خوشمزه رو درست کنید و از طعم لذیذش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه شیربرنج مکزیکی:

برنج – یک پیمانه
شیر – ۷ پیمانه
شیرعسلی – نصف قوطی
چوب دارچین – ۴ عدد
هویج – یک عدد
وانیل – نصف قاشق چای خوری
خامه (دلخواه) – ۱۰۰ گرم
کشمش یا مویز – یک سوم پیمانه
کره – ۲۰ گرم

طرز تهیه:

ابتدا شیر را داخل قابلمه بریزید و چوب‌های دارچین را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید. برنج را باید از ۴ ساعت قبل خیس کنید. به محض جوش آمدن شیر، برنج را اضافه کنید. اجازه دهید چند جوش بزند. بعد حرارت را کم کنید تا برنج بپزدو کاملا مغز پخت شود. ممکن است نیاز باشد اول کمی برنج‌ها را با کمی آب بپزید وسپس شیر را اضافه کنید.
هرازگاهی هم بزنید تا ته نگیرد، بعد از مغز پخت شدن برنج، هویج رنده شده را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. وانیل را به قابلمه اضافه کنید. شیر عسل را اضافه کنید. در قابلمه را ببندید، حرارت را خیلی کم کنید و اجازه دهید یک ربع دیگر پخته شود. بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.
اگر می‌خواهید شیربرنج رژیمی باشد، خامه را حذف کنید. دیگ شیر برنج را داخل یک ظرف آب سرد بگذارید و مرتب هم بزنید تا خنک شود. هنگام هم زدن چوب‌های دارچین را هم دربیاورید. کره را داخل ماهیتابه ذوب کنید وکشمش‌ها را تفت دهید. کشمش را به شیربرنج اضافه کنید و هم بزنید.
شیر برنج را داخل ظرف در دار بریزید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار