۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

طرز تهیه سوپ قارچ؛ لذیذ و مقوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این سوپ کاملاً غنی است و سرشار از پروتئین‌های مختلف است. این سوپ برای دوستداران قارچ بسیار عالی و منحصربه‌فرد است. طعم قارچ، برنج و گردن مرغ در کنار هم این سوپ را تبدیل به یک سوپ پرطرفدار کرده است...

طرز تهیه سوپ قارچ؛ لذیذ و مقوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این سوپ کاملاً غنی است و سرشار از پروتئین‌های مختلف است. این سوپ برای دوستداران قارچ بسیار عالی و منحصربه‌فرد است. طعم قارچ، برنج و گردن مرغ در کنار هم این سوپ را تبدیل به یک سوپ پرطرفدار کرده است.

مواد لازم برای ۶ نفر

۱ پیمانه برنج

۱ حبه سیر خردشده

۱ ق س برگ نعنا

۶ پیمانه آب

۴۰۰ گرم قارچ خردشده

۲ ق س آب لیمو

۶ عدد گردن مرغ

۶ ق س کره آب‌شده

۲ ق س روغن‌زیتون

۱ ق چ رب گوجه‌فرنگی

۱ عدد پیازچه خردشده

۲ ق س آرد سفید

۳ ق س جعفری خردشده

پیمانه خامه

به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه مناسب نعنای خردشده، ۶ پیمانه آب و کمی نمک بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس برنج را که از قبل خیس کرده بودید داخل قابلمه بریزید. حرارت را کم کنید، درِ قابلمه را بگذارید و حدود ۴۵-۴۰ دقیقه صبر کنید تا برنج نرم شود، سپس برگ نعنا را از قابلمه خارج کرده و برنج را آبکشی کنید.

۲. داخل قابلمه ۳ قاشق کره را همراه با روغن‌زیتون بریزید، سپس سیر، پیازچه و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و مواد را با هم تفت دهید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا سیر و پیازچه نرم شوند.

۳. حالا گردن مرغ را همراه با جعفری خردشده و مقداری آب داخل قابلمه بریزید. درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گردن مرغ نرم شود. بعد از حدود ۴۰ دقیقه آرد را در مقداری آب حل کنید، سپس آن را همراه با خامه و مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. برنج را هم در این مرحله اضافه کنید. مواد را به‌آرامی هم بزنید. دوباره درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا سوپ جا بیفتد.

۴. در تابه‌ای بقیه کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس قارچ را همراه با آب‌لیمو داخل آن تفت دهید. قارچ تفت داده‌شده را هم داخل سوپ بریزید. بعد از حدود ۵ دقیقه سوپ را در ظرف موردنظرتان بریزید و سرو کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار