۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

طرز تهیه سس انبه مخصوص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سس انبه یکی از انواع چاشنی های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که می توانید از آن در کنار انواع غذاها استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه باما همراه باشید. مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک ...

طرز تهیه سس انبه مخصوص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سس انبه یکی از انواع چاشنی های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که می توانید از آن در کنار انواع غذاها استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه باما همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
انبه تازه۱ عدد
نشاسته۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
فلفل قرمزبه اندازه کافی

دستور تهیه سس انبه

مرحله اول

ابتدا انبه را می شوییم، سپس به آرامی پوست آنرا با یک کارد تیز جدا می کنیم. در ادامه گوشت میوه را از هسته جدا می کنیم و آنرا به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم. حالا انبه را به همراه زعفران دم کرده، شکر، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

مخلوط کن را روشن می کنیم و اجازه می دهیم مواد سس به شکل پوره در بیایند. پس از اینکه مواد به شکل پوره در آمدند طعم سس را می چشیم و در صورت نیاز نسبت به ذائقه خود مقداری نمک یا فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

اگر می خواهید سس شما شبیه به سس های جنوبی شود از فلفل قرمز و فلفل سیاه بیشتری بیشتری استفاده کنید. در ادامه نشاسته را در نصف لیوان آب سرد حل می کنیم سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مخلوط آب و نشاسته را داخل تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پوره انبه را کم کم به تابه اضافه می کنیم و با نشاسته مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه تمام پوره انبه را به تابه اضافه کردیم باید اجازه دهیم که سس با حرارت بسیار ملایم به غلظت مورد نظر ما برسد.

مرحله پنجم

اگر می خواهید سس انبه شما آبکی باشد باید پس از اینکه سس آماده شد، آنرا از روی حرارت بردارید ولی اگر می خواهید سس غلیظ باید باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود. برای فلافل معمولا سس انبه را خیلی غلیظ درست نمی کنند.

مرحله ششم

پس از اینکه سس انبه آماده شد اجازه می دهیم در هوای محیط خنک شود سپس آنرا داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این سس به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد حداکثر تا ۱۰ روز قابل استفاده است.

مطالب مرتبط