۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

طرز تهیه خامه ترش با طعم عالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برای تهیه بسیاری از کیک ها، کلوچه ها، دسرها یا دیپ ها از خامه ترش استفاده می شود. خامه ترش خانگی به غلظت خامه ترش فروشگاهی نیست اما هم ارزان تر است و هم اینکه هر زمانی که شما به آن احتیاج داشته باش...

طرز تهیه خامه ترش با طعم عالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برای تهیه بسیاری از کیک ها، کلوچه ها، دسرها یا دیپ ها از خامه ترش استفاده می شود. خامه ترش خانگی به غلظت خامه ترش فروشگاهی نیست اما هم ارزان تر است و هم اینکه هر زمانی که شما به آن احتیاج داشته باشید به راحتی قابل تهیه است.

مواد لازم برای خامه ترش

  • ماست ۱ پیمانه
  • خامه پر چرب ۱ پیمانه

روش تهیه خامه ترش

ابتدا ماست را داخل قابلمه ای کوچک بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.خامه را به ماست اضافه کرده و داخل قابلمه بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا گرم شوند. مواد نباید به نقطه جوش برسند.پس از آن که ترکیب کمی ولرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا سرد شود. مخلوط را داخل شیشه ای تمیز بریزید، روی آن را بپوشانید و حدود ۸ ساعت در دمای محیط قرار دهید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید. بعد از ۲۴ ساعت، مخلوط حالت آب انداخته و ترش خواهد داشت.

مواد لازم برای خامه ترش روش دوم

  • خامه پاکتی صورتی ۱ بسته (۲۰۰ میلی لیتر)
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • سرکه سفید یا آب لیمو ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه خامه ترش روش دوم

ابتدا شیر را در دمای محیط قرار دهید. می توانید آن را کمی گرم کنید. آن را در ماکروفر قرار دهید یا داخل شیر جوش گرم کنید. شیر نباید زیاد داغ شود. دمای شیر باید ولرم (۴۰ درجه) باشد.در یک لیوان تمیز سرکه سفید را ریخته و بعد شیر ولرم را به آن اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید شیر و سرکه در دمای محیط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بمانند و استراحت کند. بعد از این زمان، روی شیر تکه تکه و حالت بریده خواهد شد.

خامه صبحانه را بیرون از یخچال قرار داده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس آن را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا بافت آن یکدست شود.مخلوط شیر و سرکه را هم بزنید و به خامه اضافه کنید. سپس آن ها را با هم خوب مخلوط کنید. روی ظرف را با دستمال ضخیم بپوشانید. دور دستمال کش بیندازید. کاسه را به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار دهید. بعد از ۲۴ ساعت، مواد را هم بزنید و به مقدار مورد نیاز از آن بردارید و استفاده کنید. سپس باقی مانده ی خامه ترش را در یخچال نگهداری کنید.

نکته تهیه خامه ترش

  • از این مقدار مواد اولیه ۱ فنجان خامه ترش بدست می آید.
  • به جای مخلوط شیر و سرکه میتوانید از ۱/۴ فنجان دوغ استفاده کنید.
  • بهتر است خامه ترش با سرکه سفید مقطر تهیه شود اما اگر در دسترس نبود بهترین جایگزین آب لیمو تازه است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط