۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵

طرز تهیه بورانی مرغ و ماست خوشمزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بورانی مرغ و ماست یکی از انواع بورانی هایی می باشد که این بار قرار است با سینه مرغ تهیه شود. این نوع بورانی بسیار مجلسی بوده و می توانید برای مهمانی و دورهمی خود این بورانی خوشمزه و متفاوت را تهیه ...

طرز تهیه بورانی مرغ و ماست خوشمزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بورانی مرغ و ماست یکی از انواع بورانی هایی می باشد که این بار قرار است با سینه مرغ تهیه شود. این نوع بورانی بسیار مجلسی بوده و می توانید برای مهمانی و دورهمی خود این بورانی خوشمزه و متفاوت را تهیه کنید. این بورانی خیلی زود تهیه می شود و یکی از مهم ترین نکات تهیه این بورانی استفاده از ماست چکیده و یونانی می باشد. ماست ترش اصلا مناسب بورانی نیستند و باید شیرین و با غلظت باشند.

بورانی در نزد ایرانیان بسیار محبوب بوده و در بیشتر شهر ها تهیه می شوند به گفته مورخان نام بورانی را به افتخار ملکه بوران نامگذاری کردند و بعضی ها می گویند نام شاعر معروفی در دوره عباسی بوده است. اما ریشه این غذا یا دسر از هر جا آمده است برای ما بسیار دلنشین و زینت بخش سفرها می باشد و شما می توانید بورانی مرغ را به عنوان وعده اصلی یا پیش غذا سرو کنید.

مواد لازم بورانی مرغ و ماست

  • سینه مرغ بدون استخوان : ۱۵۰ گرم
  • ماست چکیده :نیم کیلو
  • سیر :دو حبه
  • مغز گردو :۵ عدد نگینی
  • شوید، گشنیز، نعنا و جعفری : مقدار کمی
  • نمک، فلفل، پودر سیر یا موسیر:به میزان لازم
  • زعفران آب شده : به میزان لازم

طرز تهیه بورانی مرغ و ماست

برای تهیه این بورانی شاد و خوشمزه ابتدا در یک قابلمه مرغ ها را با آب و نمک و فلفل و زعفران و دوحبه سیر بریزید و بگذارید تا روی شعله متوسط بپزد. بعد اینکه مرغ ها پخته شدند آن ها را تکه تکه نکنید.

سپس در ظرفی ماست چکیده تان را بریزید توجه داشته باشید که ماستتان حتما باید سفت و چکیده باشد در غیر این صورت بورانی شما سفت نخواهد شد.در ادامه سبزی های گفته شده را درون ماست چکیده بریزید و هم بزنید تا ماست و سبزی کاملا محخلوط شوند. نوع سبزی ها نیز کاملا اختیاری می باشد شما می توانید هر سبزی دیگری که دوست دارید به ماست اضافه کنید.بعد از این مرحله مرغ هایی را که حاضر کرده بودید را درون ماست بریزید و دوباره هم بزینید تا ترکیب شود. سپس گردو های تازه تان را ریز ریز خرد کنید و به همراه ادویه های گفته شده به مواد ماست اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا بورانی شما حاضر شود.

در مرحله آخر زعفران را به بورانی تان اضافه کنید تا جایی که به آن رنگ دلخواهتان برسید. این مرحله کاملا به دلخواه شما می باشد اگر دوست ندارید که بورانی رنگی داشته باشد نیازی به ریختن زعفران نیست و یا اینکه بورانی را در دو رنگ درست کنید و جذابیت بیشتری به سفره تان بدهید.بورانی را می توانید در قالب های خوشگل بریزید و بگذارید تا حدود چند ساعت درون یخچال بماند سپس از یخچال خارج کرده و از قالب بیرون بیاورید و با سبزی و گردو تزئین کنید

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط