۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی با باقالی تازه و شوید خشک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارسینه،طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی با باقالی تازه و شوید خشک. مواد لازم برای تهیه باقلا قاتق گیلانی پاچ باقالا یا باقالای کشاورزی ۵۰۰ گرم تخم اردک و یا تخم مرغ ۳ عدد شوید خشک ۵ قاشق غذا خ...

طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی با باقالی تازه و شوید خشک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارسینه،طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی با باقالی تازه و شوید خشک.

مواد لازم برای تهیه باقلا قاتق گیلانی

  • پاچ باقالا یا باقالای کشاورزی ۵۰۰ گرم
  • تخم اردک و یا تخم مرغ ۳ عدد
  • شوید خشک ۵ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱ فنجان
  • سیر ۱ بوته
  • آب ۱ لیتر
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

مرحله اول: آماده سازی سیر

ابتدا سیر را پوست گرفته و به کمک کارد  آشپز خانه حبه های سیر را کمی فشار دهید. سپس در کمی روغن بر روی حرارت تفت دهید تا فقط بوی سیر بلند شود. از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: آماده سازی باقالی

باقالا را پاک کرده و در یک کاسه بزرگ به همراه مقداری که آب روی باقالاها را بگیرد آب بریزید . به مدت ۱ شب زمان دهید تا باقالا خیس بخورد. بعد از گذشت این مدت زمان، باقالاها را آبکشی کرده و کنار بگذارید.

 

مرحله سوم: شوید

شوید را به مانند سیر، در یک ظرف ریخته به همراه کمی روغن بر روی حرارت تفت دهید و با بلند شدن عطر شوید، ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم: آماده سازی باقلا قاتق

پس از این که تمامی مراحل آماده شد، وقت آن است که یک قابلمه مناسب برداشته و سیر را به همراه باقالا ها داخل قابلمه بریزید و با هم تفت دهید. ادویه های لازم را اضافه کرده و سپس شوید را به همراه آب و روغن زیتون به باقلا قاتق اضافه کنید و زمان دهید تا به مدت ۱ ساعت همه مواد باهم بپزند.

 

مرحله پنجم: تخم مرغ

وقتی باقالا ‌ها پخته شدند و آب خورش کمی تبخیر شد و به غلظت اقتاد، تخم مرغ ‌ها را داخل خورش بشکنید و بدون نیاز به هم زدن تخم مرغ ها درب قابلمه خورش باقلا قاتق را بگذارید تا تخم مرغ‌ ها خوب سفت شوند. همچنین اگر مایلید می‌توانید به تعداد نفرات تخم مرغ اضافه کنید.

 

مرحله ششم: پایان کار

وقتی خورش شروع به روغن انداختن کرد و تخم مرغ‌ ها سفت شدند، باقلا قاتق شما آماده است. خورش باقلا قاتق را همراه کته، سیر، زیتون پرورده و ترشی سرو کرده و نوش جان کنید.

 

نکاتی در مورد تهیه باقلا قاتق مجلسی

  1. برای تهیه باقلا قاتق اگر در شهر های شمالی زندگی نمی کنید فقط می توانید از لوبیا سفید کشاورزی نیز استفاده کنید.
  2. برای عطر و طعم بهتر باقلا قاتق نیز می توانید هنگامی که برنج را به صورت آبکش عمل می آورید و همینطور ماکارونی را تهیه می فرمائید لعاب آنها را هنگام آبکش دور نریزید و در انواع خورش ها و همینطور باقالا قاتق نیز استفاده نمائید.
  3. همینطور می توانید هنگامی که مرغ و یا گوشت میپزید از آب آنها نگه داشته و در تهیه باقالاقاتق استفاده کنید.
  4. اگر دسترسی به تخم اردک دارید در تهیه باقلا قاتق از تخم اردک استفاده کنید و در غیر اینصورت از تخم مرغ استفاده نمائید. در هنگام شکستن تخم مرغ در خورش آنها را هم نزنید.
  5. سیر و شوید را زیاد تفت ندهید زیرا تلخ میشوند.
  6. برای پخت بهتر باقالا، آن را از شب قبل خیس کنید.
  7. باقالا قاتق در شهرهای مختلف شمال به روش های مختلف تهیه میشود و ما در پارسی دی طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی را آماده کرده ایم.
  8. باقالا قاتق را می توانید به همراه ماهی شور شمالی و همینطور ماهی دودی شمالی نیز نوش جان بفرمائید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار