۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

طرح مجلس می‌توانست در بازار خودرو تحولی جدی ایجاد کند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده بود، اظهار کرد: قرار بود با اجرای این طرح شرایط واردات خودرو از طریق ارزهایی که منشاء داخلی ندارد تسهیل ش...

طرح مجلس می‌توانست در بازار خودرو تحولی جدی ایجاد کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی عسگری روز شنبه سوم مهرماه در رادیو البرز با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدورمجوز کسب و کار اظهار کرد: پیش از این متقاضیان راه اندازی کسب و کار در کشور با مشکلات زیادی مواجه بودند و برای دریافت یک مجوز باید از هفت خوان بروکراسی اداری، استعلام‌های طولانی و… می‌گذشتند و طی این بازه زمانبر سرمایه آنها ارزش خود را از دست می‌داد.

وی ادامه ادامه داد: با تصویب این طرح، مجوزهای کسب و کار به دو دسته تایید محور و ثبت محور تقسیم می‌شوند.

وی توضیح داد: مجوزهای تایید محور مثل مواردی که به تغییر کاربری اراضی منتهی می‌شود مجوزهایی هستند که نیاز به بررسی و تایید حاکمیتی دارد ولی مجوزهای ثبت محور آن دسته از مجوزهایی هستند که پس از تکمیل اطلاعات از سوی منقاضی و بارگذاری آنها در سامانه صادر می‌شود.

عسگری اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد ارتقای رتبه ایران در شاخص های ملی و بین المللی سهولت کسب و کار خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برنامه ریزی برای واکسیناسیون دانش آموزان گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در خصوص تامین واکسن مورد نیاز مردم وجود ندارد ولی در خصوص واکسینه کردن دانش آموزان که سرمایه آینده کشور هستند باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد.

این مسئول توضیح داد: همه واکسن‌های موجود با مجوز اضطراری اجازه تزریق گرفته‌اند و فعلا واکسن مناسبی که بتوان به افراد زیر ۱۸ سال تزریق کرد معرفی نشده است.

وی افزود: بدیهی است آموزش حضوری معلم و دانش آموزان در کلاس درس نتیجه بهتری خواهد داشت ولی سلامت نسل آینده از هر چیز مهمتر است.

وی همچنین به لایحه رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت:  طبق این لایحه معلمان به پنج رتبه تقسیم بندی می‌شوند که بر اساس همین رتبه بندی مطالبات و حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد همچنین به طرح مربوط به ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد وتوضیح داد: بخشی از این لایحه مربوط به آزادسازی واردات خودرو آن هم با شرایط خاص بود که متاسفانه با مخالفت‌هایی روبه رو شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده بود، اظهار کرد: قرار بود با اجرای این طرح شرایط واردات خودرو از طریق ارزهایی که منشاء داخلی ندارد تسهیل شود و بدون شک با عملیاتی شدن آن تحول جدی در بازار خودرو اتفاق می‌افتاد.

عسگری خاطر نشان کرد: چرا مصرف کننده باید ناچار باشد خودروهایی با هر قیمت و هر کیفیتی را خریداری کند؟

این مسئول در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت آب شرب و آب صنعتی و کشاورزی البرز گفت: سال پیش امکان سهمیه البرز از آبهای سطحی سد طالقان و امیر کبیر از ۵۵ میلیون متر مکعب در سال به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد که برای بهره برداری از این ظرفیت نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی مثل احداث تصفیه خانه است.

وی اضافه کرد: ساخت تصفیه خانه‌ای در شمال رجایی شهر در حال انجام است و این مجموعه تا آخر سال به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با این کار میزان بهره برداری ۸۰ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی استان به ۶۰ درصد کاهش پیدا می‎کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضعف زیرساخت‌های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۲ هزاردانش آموز به استان اضافه می‌شود که در مقایسه با سایر استانها قابل مقایسه نیست.

عسگری تاکید کرد: با توجه به مهاجرپذیری بالای استان باید بارگذاری جمعیتی در قالب طرح‌های انبوه سازی جدید دولت در البرز ممنوع شود.

این مسئول توضیح داد: همین حالا هم برای تامین آب و برق ساکنان شهرستان‌های فردیس و کرج با مشکل مواجه هستیم بنابراین باید اقدامات لازم برای جلوگیری از استقرار جمعیت مهاجر در البرز صورت بگیرد.

وی به بحث افزایش نرخ نان هم اشاره کرد و گفت: بحث افزایش نرخ نان از سال ۹۹ مطرح بود ولی دولن قبل نمی‌خواست گرانی نان به حسابش تمام شود و دولت جدید هم نمی‌خواست زیر بار این افزایش قیمت در روزهای ابتدایی فعالیتش برود و همین باعث شد بسیاری از نانوایی‌ها بدون ابلاغ رسمی نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کنند.

عسگری ابراز کرد: با توجه به هزینه‌های سرسام آور حقوق و دستمزد، مواد اولیه، هزینه های جاری  … برای بسیاری از نانوایی‌ها عرضه نان با قیمت قبلی به صرف نیست و با جلساتی که با عده ای از آنها برگزار کردیم این مطرح بود که اگر قیمت نان تغییر نکند، بسیاری از واحدها از ادامه فعالیت باز می مانند.

این مسئول اضافه کرد: پس از بررسی شرایط در نهایت مصوبه افزایش قیمت نان نهایی شده و به زودی به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار