۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

طرح‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در استان مازندران

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بابل  و به نقل از روابط عمومی آستان قدرس رضوی مازندران، سهیل صالحی در نشست مسئولان کانون‌های خدمت رضوی محلی و موضوعی شهرستان بابل به فعالیت ۲۲ کانون عمومی و ۲۰ کانون تخصصی در شهرستان بابل اشاره کرد و اظه...

طرح‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در استان مازندران

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بابل  و به نقل از روابط عمومی آستان قدرس رضوی مازندران، سهیل صالحی در نشست مسئولان کانون‌های خدمت رضوی محلی و موضوعی شهرستان بابل به فعالیت ۲۲ کانون عمومی و ۲۰ کانون تخصصی در شهرستان بابل اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶۱۶ نفر از مردم بابل با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی به عنوان خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) قبول زحمت کردند.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۹ نفر از این تعداد گزینش شدند، افزود: ۵۴۷ نفر از این تعداد ثبت نامی هنوز تعیین تکلیف نشده و چنانچه مراحل گزینش و انتخاب مصداق و عرصه را انجام ندهند از گردونه خدمت حذف خواهند شد.

صالحی با بیان اینکه خادمیاران رضوی به نیابت از حضرت رضا(ع) در عرصه‌های تخصصی و عمومی ملزم به صرف حداقل هفته ای ۶ ساعت خدمت در راستای اهداف تعیین شده در استان هستند، گفت: در ضمن تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شهرستان‌های مازندران فرصت دارند سه هزار و ۲۰۰ خادمیار تعیین و تکلیف نشده را تعیین وضعیت کنند.

وی با بیان اینکه داشتن عهد با امام رضا(ع) از ویژگی‌های بارز و اختصاصی خادمیاران است، خاطرنشان کرد: ضرورت بکارگیری ظرفیت عظیم خادمیاران در زمینه‌های مختلف منظور خدمت به مردم محل سکونت و زندگی به نام حضرت رضا(ع) مهم‌ترین اصل طرح خادمیاری است.

صالحی با بیان اینکه خادمیاران رضوی برای اجرا و تبیین فرامین مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و در راستای خدمت به مردم هم قسم شدند، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های عمومی خدمت رضوی در محله شناسایی افراد بی بضاعت بوده که برای حفظ آبروی خود نیازهایشان را با هیچ مجموعه ای مطرح نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه خادمیارانی که در یک سال گذشته هیچ فعالیتی و تایید خدمتی در سامانه خادمیاری آستان قدس نداشته اند ابتدای تابستان امسال حذف خواهند شد، گفت: امیدواریم تعداد کانون‌های فعال در شهرستان‌ها افزایش یابد و گزارش‌های عملکرد خادمیاران به صورت منظم در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت شود.

صالحی به پویش سفره ای به وسعت ایران با هدف تامین ارزاق خانواده‌های کم بضاعت اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار و اقلام هشت بسته معیشتی توسط هر خادمیار در قالب خانواده، آشنایان، مردم و خیران در این طرح مدنظر قرار گرفته و همه می توانند از برکت خوان حضرت رضا(ع) در دستگیری از محرومین متنعم باشند.

وی با بیان اینکه  خادمیاران رضوی با فعالیت در حوزه محرومیت زدایی تلاش می‌کنند معارف رضوی در جامعه ترویج و تبیین شود، یادآور شد: خادمیارانی که در روند خدمت خود در محل سکونت یا کار ثبت گزارش دارند بعد از تائید از کشیک حرم مطهر رضوی بهره‌مند ‌می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی کشور، امکان انتخاب کشیک خدمت در حرم مطهر رضوی منوط به اعلام وضعیت رنگی استان‌ها و شهرستان‌ها توسط وزرات بهداشت است، گفت: در راستای عمل به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا کلیه کشیک‌های انتخابی خادمیاران ساکن شهرهای غیر از مشهد مقدس از ۲۲ فروردین ماه جاری تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی با اشاره به اهمیت و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، تاکید کرد: خادمیاران اجازه استفاده از نام خادمیاری برای معرفی نامزدهای انتخاباتی ندارند، خادمیاران رضوی اجازه تبلیغ برای هیچ حزب و گروهی را در انتخابات پیش روی ندارند و صرفا دعوت از اقشار مختلف جامعه به جهت حضور گسترده در انتخابات بلامانع است.

انتهای پیام/ ۶۸۱/ی

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار