۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان ها از هواپیما است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «سهیل شاهین» عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که نیروهای آمریکایی مسئول بیرون انداختن چند افغان از هواپیما در کابل هستند. پیش از این رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی ا...

طالبان: آمریکا مسئول پرتاب شدن افغان ها از هواپیما است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «سهیل شاهین» عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که نیروهای آمریکایی مسئول بیرون انداختن چند افغان از هواپیما در کابل هستند.

پیش از این رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی از هواپیمای آمریکایی در حال پرواز به بیرون پرتاب می‌شوند.

شاهین در این باره اظهارداشت: آمریکایی‌ها ادعای امنیت داشتند و باید امنیت را حفظ می‌کردند و اجازه نمی‌دانند که صدها نفر وارد فرودگاه کابل شوند.

وی ادامه داد که نیروهای طالبان به همین خاطر در آنجا حضور نداشتند بنابراین آمریکایی‌ها باید در برابر این حادثه پاسخ دهند.

عضو ارشد طالبان تاکید کرد که پس از این که طالبان به تامین امنیت فرودگاه کابل اقدام کرده است، چنین حوادثی متوقف شده است.

نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز گذشته خبرداد که در نتیجه تیراندازی در پایانه مسافربری فرودگاه بین‌المللی کابل دستکم ۳ نفر کشته شدند.

براساس این گزارش، غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند.

منابع خبری نیز می‌گویند که نظامیان آمریکایی پس از شلیک هوایی به صورت مستقیم مردم را به گلوله بستند.

از سوی دیگر، برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری می‌گویند که نیروهای آمریکایی برخی از غیرنظامیان را از هواپیما به بیرون پرتاب کرده‌اند.

 

مطالب مرتبط