۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

ضربه جدید به نیروهای ترکیه وارد شد+جزییات

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد : نظامیان ترکیه و نیروهای وفادار به آنها شهرها و روستاهای مجاور شهر « تل تمر» در شمال سوریه را هدف قرار دادند.

ضربه جدید به نیروهای ترکیه وارد شد+جزییات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سانا امروز (شنبه) به نقل از منابع محلی از حملات نیروهای نظامی اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی وفادار به آن‌ها به روستاها و شهرها در حومه حسکه خبر داد.

این منابع به سانا گفتند که نیروهای ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به آن‌ها صبح امروز با گلوله‌های توپ، منازل مسکونی در روستای «الدرداره» در شمال شهر «تل تمر» را هدف قرار دادند و خسارت‌های مادی به منازل مسکونی و مستغلات اهالی وارد کردند.

نیروهای وابسته به ترکیه پیش‌تر با بیش از ۵۰ راکت شهرک «ابو راسین» و روستای‌های اطراف در حومه غربی حسکه را هدف قرار داده بودند که بر اثر آن یک زن کشته و شماری غیرنظامی دیگر ار جمله کودکان زخمی شدند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) ، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ترکیه و نیروهای وفادار به آن‌ها طی این مدت بارها، شهرها و روستاهای شمال سوریه را هدف حملات توپخانه و خمپاره و بمباران قرار داده‌اند.

پیشتر در فروردین سال گذشته دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، گزارش داد که ده‌ها خانواده سوری به دلیل شلیک توپخانه ارتش ترکیه و گروه‌های وفادار به آن‌ها، مجبور به ترک خانه‌های خود به منظور پناه گرفتن در مناطق امن شدند.

این دیده بان اضافه کرد که  شلیک توپخانه و بمباران شدید نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آن‌ها در روستاهای “کوبرلک”، “عبدی کوی” و ” حریه ” در حومه شمال ” رقه “، ده‌ها خانواده ساکن در این روستاها را مجبور به فرار به منظور پناه گرفتن در مناطق امن کرد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار