۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

ضربان قلب طبیعی بین چند ضربان در دقیقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، روح اله یزدانی درخصوص تپش قلب گفت: در تپش قلب، فرد حس می کند قلب خیلی تند می‌زند، ضربان نامنظم دارد، گویی جور عجیبی تکان می‌خورد، یا به شدت به سینه می‌کوبد که چند عامل می‌تواند سبب این احساسات شود...

جوان سازی قلب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، روح اله یزدانی درخصوص تپش قلب گفت: در تپش قلب، فرد حس می کند قلب خیلی تند می‌زند، ضربان نامنظم دارد، گویی جور عجیبی تکان می‌خورد، یا به شدت به سینه می‌کوبد که چند عامل می‌تواند سبب این احساسات شود.

وی بیان کرد: تپش قلب معمولاً علامت این نیست که مشکلی خطرناک در راه است اما در برخی موارد تپش قلب می‌تواند نگران کننده باشد.

یزدانی با اشاره به این که افراد، اغلب فعالیت نرمال قلب را با تپش قلب اشتباه می‌گیرند، افزود: بعضی از افراد نسبت به اتفاقات بدن خود بسیار هوشیارند، تندتر زدن قلب را احساس کرده و فکر می‌کنند این تپش قلب است در صورتی که ضربان قلب طبیعی بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه است.

وی اظهار داشت: اگر تیروئید فرد پرکار باشد، تیروکسین زیادی تولید می‌کند که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و این اتفاق می‌تواند منجر به ضربان قلب تند یا نامنظم همراه با علائمی مانند افزایش اشتها و کاهش وزن ناگهانی شود.

یزدانی ادامه داد: تپش قلب بیشتر اوقات ناشی از افزایش آدرنالین یا مواردی است که این نیاز را ایجاد می‌کند تا قلب سخت‌تر از حد معمول کار کند.

وی عنوان کرد: مصرف زیاد کافئین، استرس و اضطراب، سرماخوردگی یا آنفلوانزا، کمبود خواب، مصرف داروی حاوی مواد محرک، انجام تمرین ورزشی سخت و سنگین، باردار بودن و کم خونی ناشی از فقر آهن از دلایل معمول تپش قلب بوده که خطرناک و نگران‌کننده نیست.

یزدانی تاکید کرد: اگر تپش قلب همراه با علائمی مانند گیجی و منگی، تنگی نفس، احساس عدم تعادل یا تلوتلو خوردن، غش، احساس درد یا ناراحتی در سینه و سابقه پزشکی هر عارضه‌ای که شامل قلب می‌شود مثل بیماری قلبی بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

وی ادامه داد: این علائم نیازمند بررسی‌های دقیق پزشکی‌اند تا مطمئن شوید مورد خطرناکی وجود ندارد.

یزدانی خاطرنشان کرد: اگر تپش قلب تصادفی و گهگاه بوده و علامت دیگری ندارد و وضعیت سلامتی نیز خوب است، تپش قلب نگران‌کننده نیست البته می توان برای اطمینان به پزشک مراجعه کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار