۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

صدور دستورات لازم قانونی در جهت رفع موانع تولید واحد تولید شن و ماسه در کهنوج

[ad_1] سهراب سالاری، رئیس دادگستری شهرستان کهنوج در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح اقدامات حوزه قضایی کهنوج در سال گذشته، اظهار  کرد: پیگیری برای انجام امورات مربوط به کالبد گشایی اجساد اموات در شهرستان کهنوج و سالن تشریح، به نحوی که موافقت ا...

صدور دستورات لازم قانونی در جهت رفع موانع تولید واحد تولید شن و ماسه در کهنوج

[ad_1]

سهراب سالاری، رئیس دادگستری شهرستان کهنوج در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح اقدامات حوزه قضایی کهنوج در سال گذشته، اظهار  کرد: پیگیری برای انجام امورات مربوط به کالبد گشایی اجساد اموات در شهرستان کهنوج و سالن تشریح، به نحوی که موافقت اداره کل پزشکی قانونی حاصل و پرسنل آن جهت این امر مهم در حال گذراندن دوره‌های ویژه هستند، از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته به شمار می‌رود که با تحقق این امر، در آینده نزدیک هیچ جسدی به شهرستان‌های همجوار انتقال داده نمی‌شود مگر در مواردی محدود و خاص که امکانات این شهرستان، پاسخگو نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پیگیری‌های لازم به منظور تحقق امداد و نجات و پایگاه امداد هوایی جنوب کرمان انجام شد تا در مواقع حادثه از قبیل تصادفات و حوادث غیر مترقبه، در کمترین زمان ممکن، کار امداد و نجات و خدمات در این حوزه به شهروندان ارائه شود.

این مقام قضایی به پیگیری، راه اندازی و تشکیل دادگاه کیفری یک در کهنوج نیز اشاره و بیان کرد: در گذشته برای رسیدگی به جرایمی از قبیل قتل، آدم ربایی و جرایمی از این دست، باید از دورترین نقاط مثلا جازموریان و رمشک به مرکز استان کرمان می‌آمدند که بعد از مدتی این دادگاه در شهرستان جیرفت مستقر و اکنون علاوه بر جیرفت، دادگاه کیفری یک با مرکزیت کهنوج، استقرار یافته و پرونده‌هایی که در صلاحیت این دادگاه است از حوزه‌های فاریاب، رودبار جنوب، جازموریان، قلعه گنج و منوجان در شهرستان کهنوج رسیدگی می‌شوند که خدمت ارزنده‌ای برای مردمان این حوزه قضایی به شمار می‌رود.

سالاری یادآور شد: پیگیری و مرمت ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب کهنوج در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و این کار با جدیت دنبال شد و به نتیجه مطلوب رسیدیم و اکنون دادسرای کهنوج روبروی پزشکی قانونی این شهرستان استقرار دارد.

رئیس دادگستری کهنوج، رسیدگی به امورات زندانیان و خانواده‌های آنان و تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری برابر مقررات قانونی را از دیگر اولویت‌های حوزه قضایی کهنوج در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در راستای تسهیل در دسترسی آحاد مردم به قانون و قاضی زمینه ارتباط مستقیم با مردم فراهم شده و در سال گذشته حدود ۷۰۰ مورد ملاقات عمومی و حضوری در این حوزه قضایی انجام و دستورات قانونی لازم جهت انجام امورات مراجعان صادر شده است.

سالاری به موضوع استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و متنفذین جهت رفع مشکلات مردم توسط افرادی از خود مردم نیز اشاره و بیان کرد: رفع اطاله دادرسی و کاهش اوقات رسیدگی به نقطه مطلوب، رسیدگی به پرونده‌های معوقه و کاهش چشمگیر این پرونده‌ها در دادگستری کهنوج نیز در سال گذشته محقق شده است.

 

وی یادآور شد: طی سال گذشته چالش‌های پیش روی بخش تولید در این شهرستان بررسی و دستورات لازم قانونی در جهت رفع موانع تولید در چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی و یک واحد تولید شن و ماسه صادر شده است که از این طریق موجبات اشتغال تعدادی از افراد جویای کار، فراهم شده است.

رئیس دادگستری کهنوج یادآور شد: پیگیری و بررسی مشکلات معادن کوه سرخ و تیتانیوم نیز در سال گذشته از سوی حوزه قضایی کهنوج انجام شده است.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار