۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

صدور احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان طی روزهای آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر اساس آخرین اخبار فوق العاده ویژه فرهنگیان کانال مطالبات فرهنگیان خبر داده است که با توجه به نامه سازمان برنامه ،احکام فوق العاده ویژه معلمان طی روزهای آینده صادر خواهد شد و معوقات آن از فرودین ...

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر اساس آخرین اخبار فوق العاده ویژه فرهنگیان کانال مطالبات فرهنگیان خبر داده است که با توجه به نامه سازمان برنامه ،احکام فوق العاده ویژه معلمان طی روزهای آینده صادر خواهد شد و معوقات آن از فرودین تاکنون با حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد. اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با درصدهای ۲۱ تا ۲۷ درصد از فروردین ماه اعمال می شود.

دیروز با پیگیری یکی از نمایندگان معلمان، الهیار ترکمن اعلام کرده بود: پیش‌نویس جدید اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است. به گفته او چون سازمان برنامه و بودجه نمی توانست رأساً سقف مصوبه دولت (۲۱ درصد) را در این خصوص افزایش دهد، عملاً مجوز مذکور قابلیت اجرا نداشت. لذا موضوع با رأیزنی‌ها و پیگیری‌های مجدانه وزیر آموزش و پرورش مجدداً مورد بررسی قرار گرفت  پیش نویس جدیدی جهت ارائه به سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد.  با توجه به ایجاد زیر ساخت‌های نرم افزاری و تهیه نگارش حقوق از سوی کارشناسان امور اداری، به محض اصلاح مصوبه از سوی سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ و در  کمتر از سه روز احکام مربوط صادر و افزایش حاصل با حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

 

 

 

نحوه محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان

هفته گذشته پیش ضرایب جدید فوق‌العاده ویژه فرهنگیان و معلمان توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.این میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصد است. فوق العاده ویژه شامل حق شغل + حق شاغل + حق مدیریت + فوق العاده ایثارگری ماده ۶۸ + فوق العاده شغل + سختی کار + بند ی + بند الف است. فرهنگیان باید این بند از حکم حقوقی خود را با هم جمع کنند. سپس مجموع را در ضریب اعلام شده زیر ضرب کنند. البته لازم به ذکر است که این مبالغ میزان افزایش فوق العاده ویژه را نشان می دهد و مبلغ فوق العاده ویژه فعلی با این مبلغ به دست آمده باید جمع شود تا مبلغ فوق العاده ویژه جدید به دست بیاید.

رتبه ۱ :

مقطع ابتدایی ضربدر ۱۱درصد

مقطع متوسطه ضربدر ۱۲درصد

 

رتبه ۲ :

مقطع ابتدایی ضربدر ۹درصد

مقطع متوسطه ضربدر ۱۰درصد

 

رتبه ۳:

مقطع ابتدایی ضربدر ۶درصد

مقطع متوسطه ضربدر ۷درصد

 

رتبه ۴ :

مقطع ابتدایی ضربدر ۶درصد

مقطع متوسطه ضربدر ۷درصد

 

رتبه ۵ :

مقطع ابتدایی ضربدر ۶درصد

مقطع متوسطه ضربدر ۷درصد

 

از آنجا که درصدهای اعلامی برای رتبه های یک تا سه همه ۲۱درصد  و برای رتبه چهار، ۲۴درصد  و رتبه پنج، ۲۷درصد  میباشد و چون در رتبه بندی ناقص قبلی مقداری برای هر رتبه افزایش داشتیم در این مرحله بایستی میزان افزایش رتبه بندی قبلی رو کسر کنیم مثلا برای رتبه یک متوسطه قبلا ۹درصد  افزایش داشتیم و اکنون ۲۱درصد  هست پس تفاضل این دو میشه ۱۲درصد  افزایش برای رتبه یک همچنین برای رتبه پنج متوسطه قبلا ۲۰درصد  افزایش داشتیم که اکنون به ۲۷درصد  رسیده پس میزان افزایش رتبه پنج، ۷درصد  خواهد بود

 

نامه ضریب جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان

در نامه نوبخت به حاجی میرزایی آمده است: در پاسخ به نامه شماره ۲۹۶۲۲ تاریخ ۹/۳/۱۴۰۰ ، بدین وسیله به آگاهی می رساند که درخواست دستگاههای اجرایی و آن وزارتخانه محترم در برخورداری از حداکثر تا پنجاه درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۵/۱۱/۹۳ هیأت وزیران که این سقف را حداکثر تا سی و پنج درصد تعیین کرده است، قانونی و قابل اجرا نیست. لذا در این راستا اعمال فوق العاده ویژه موضوع مصوبه مذکور برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد مصوبه یاد شده و ترتیبات مندرج در جزه (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات ذیربط از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب بلامانع است.

 

فوق العاده ویژه معلمان

 

نحوه محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان تا به امروز

برای معلمان ومدیرومعاونین مدارس، از تاریخ ۹۹/۱/۱ فوق العاده ویژه برقرار می گردد که مطابق جدول پایین با توجه به مقطع مقطع اشتغال فعلی پرسنل و عدد رتبه مندرج درحکم کارگزینی درصد متفاوتی دارد.

درصد فوق العاده ویژه  معلمان براساس مقطع:

رتبه(۱):ابتدایی=۱۰درصد ،   متوسطه=۹درصد

رتبه(۲):ابتدایی=۱۲درصد ،  متوسطه=۱۱درصد

رتبه(۳):ابتدایی=۱۵درصد ، متوسطه=۱۴درصد

رتبه(۴):ابتدایی=۱۸درصد ، متوسطه=۱۷درصد

رتبه(۵): ابتدایی=۲۱درصد ،متوسطه=۲۰درصد

مبالغ بندهای حقوقی موثر:

حق شغل

فوق العاده مدیریت

حق شاغل

فوق العاده ایثارگری

فوق العاده سختی کار

فوق العاده شغل

تفاوت بند (ی)

تفاوت جزء (۱)

بر اساس حکم

تغییر ضریب حقوقی سال ۹۹ (۹۹/۱/۱) باهم جمع کرده و حاصل را در درصد تعیین شده فوق العاده ویژه ضرب می کنیم. مبلغ به دست آمده مبلغ فوق العاده ویژه این پرسنل درسال ۹۹ خواهد بود.

ضریب حقوقی سال ۹۹:   ۲۴۳۸ ریال

 

رتبه بندی معلمان

 

فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی چیست؟

فوق العاده ویژه ۵۰ درصد یعنی مجموع حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل، سختی کار، بند الف، بند ی و حق مدیریت ضرب در ۵۰ درصد یا نیم است که مبلغ قابل توجهی می شود. در احکام جدید برقراری فوق العاده ویژه  ۵۰ درصدی معلمان آموزش و پرورش به صورت ناقص بین صفر تا بیست درصد اجرا شده و دیوان عدالت اداری این موضوع را تایید کرده است. این موضوع باعث شده تا معلمان پیگیر اجرای کامل فوق العاده شغل شوند و از دولت خواسته اند که با پیگیری این موضوع و مشمول شدن تمامی معلمان به فوق العاده ویژه پنجاه درصدی خاطره ای خوش از دولت دوازدهم برای معلمان برجا بگذارند. پرداخت ناقص فوق العاده شغل در حالی است که چندی پیش محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامیش اعلام کرد منابع لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی معلمان را اختصاص داده اما از اینکه چرا آموزش و پرورش آن را اعمال نکرده، اطلاعی ندارد. معلمان می گویند تا پیش از این تصور می شد منابع مالی کافی وجود ندارد، اما با این صحبت نوبخت معلمان به دنبال پاسخ این سوالند که چرا با وجود اینکه منابع مالی وجود دارد اما وزارتخانه آن را در احکام درج نکرده است. معلمان معتقدند وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه را از ۹درصد  تا ۲۱درصد  با شرایط عجیب و غریب جیره بندی کرده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار