۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

صحبت های افشاریان مثل داوری ها به ضرر پرسپولیس بود/ آخرین ستاره لیگ «مهدی طارمی» بود/ به جدول گلزنان نگاه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،صحبت های افشاریان مثل داوری ها به ضرر پرسپولیس بود/ آخرین ستاره لیگ «مهدی طارمی» بود/ به جدول گلزنان نگاه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید.نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم اراک با ص...

صحبت های افشاریان مثل داوری ها به ضرر پرسپولیس بود/ آخرین ستاره لیگ «مهدی طارمی» بود/ به جدول گلزنان نگاه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،صحبت های افشاریان مثل داوری ها به ضرر پرسپولیس بود/ آخرین ستاره لیگ «مهدی طارمی» بود/ به جدول گلزنان نگاه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید.نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم اراک با صحبت هایی از سوی یحیی گل محمدی همراه شد که هنوز هم ادامه دارد. پرسپولیس روز چهارشنبه باید در آبادان به مصاف صنعت نفت این شهر برود. این در حالی است که یحیی گل محمدی در اظهار نظری عجیب مدعی شد احتمالا با بازیکنان امید پرسپولیس در این دیدار شرکت خواهد کرد! در همین ارتباط بد ندیدیم با حمید درخشان کاپیتان پیشین و سرمربی سابق پرسپولیس دقایقی هم کلام شویم:

آقای درخشان قبل از هرچیز می خواستیم نظر شما را در خصوص بازی با نفرات تیم امید برابر صنعت نفت آبادان جویا شویم؟

به نظرم یحیی گل محمدی هم مثل هر مربی دیگری ممکن است عصبانی شود و حرفی بزند اما در خلوت خودش هم می داند چنین چیزی امکان پذیر نیست. این تصمیم اصولی نیست و سرمربی آن هم بدان واقف است.

حالا اگر یحیی گل محمدی در تصمیم خودش جدی شد؟

نه! در پرسپولیس تاکنون سابقه نداشته که با امیدها بازی کنیم یا اینکه چنین اعتراضی داشته باشیم. شدنی هم نیست چون این تیم میلیون ها طرفدار دارد و خود یحیی گل محمدی هم این موضوع را می داند. البته همان طور که گفتم فشار روی سرمربی پرسپولیس زیاد است و گاهی این صحبت ها هم در عصبانیت بر زبان رانده می شود.

اینکه از بالا دستور می دهند تا نتایج تغییر کند را می پذیرید؟

موافق این موضوع نیستم. کدام بالا؟ اما آنچه به چشم دیدم حق کشی در حق پرسپولیس در دو هفته گذشته بوده است. پرسپولیس می توانست از اهواز با یک امتیاز برگردد و مقابل آلومینیوم هم به رغم ۱۰ نفره شدن، برنده شود اما داوران این دو بازی مرتکب اشتباهات بدی شدند. نکته دیگر مصاحبه خداداد افشاریان بود که نباید آن حرف را می زد. اینکه گفته است پرسپولیس یک پنالتی طلبکار است یعنی چی؟ این مسئله می تواند شائبه ایجاد کند و اگر در دیدارهای بعدی داوری برای پرسپولیس پنالتی بگیرد همه می گویند به خاطر حرف های رئیس کمیته داوران بوده است. صحبت های خداداد افشاریان هم مثل داوری ها به ضرر پرسپولیس بود.

برخی ها معتقدند دلیل اصلی اشتباهات داوری نبود تکنولوژی VAR است؟

این حرف را قبول ندارم. داوری در ایران نسبت به گذشته و حتی فصول قبل افت کرده است. این به چگونگی شناسایی و پرورش استعدادهای داوری بر می گردد یا چیز دیگر نمی دانم اما اشتباهات به مراتب زیادتر شده است. حرفی هم زده می شود سریع بحث VAR را پیش می کشند در حالی که بهانه خوبی نیست. اینکه تکنولوژی وارد فوتبال کشور شود خوب است اما اینکه آن را بهانه ای برای اشتباهات خود قرار دهیم جالب نیست.

برگردیم به مسابقات لیگ برتر، بالاخره سپاهان اصفهان توانست از پرسپولیس سبقت گرفته و صدرنشین لیگ برتر شود. در این رابطه نظری ندارید؟

هنوز خیلی تا پایان فصل مانده است. ۱۲ هفته دیگر مانده که ۳۶ امتیاز دارد. شما از الان نمی توانید سپاهان را قهرمان یا پرسپولیس و استقلال را دوم و سوم بدانید. من احساس می کنم سپاهان در همین بازی بعدی مقابل تیم جواد نکونام امتیاز از دست بدهد و پرسپولیس دوباره صدر جدول را پس بگیرد. این پیش بینی من است و شاید هم اشتباه از آب درآید.

پدیده لیگ برتر تا پایان هفته هفته هجدهم کدام بازیکن بوده است؟

من هیچ پدیده ای در لیگ برتر ندیدم. بازیکن جوانی که زیر ۲۰ سال سن داشته باشد و ما را به وجد بیاورد.

ستاره لیگ برتر چه کسی بوده است؟

این لیگ ستاره هم ندارد! ستاره یک تعریفی دارد و باید در ۴ بازی مثلا ۴ گل سه امتیازی بزند. کدام بازیکن ایرانی را سراغ دارید که چنین باشد؟ کدام هافبک تکنیکی و پاسوری را می بینید که بتواند کار در بیاورد؟

ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور را می شناسید؟

هم می شناسم و هم می دانم تا پایان هفته هجدهم ۱۱ پاس گل داده است اما او یک خارجی است. متأسفانه در فوتبال ایران تولید ستاره نداشتیم و در لیگ برتر هم نداریم. آخرین ستاره لیگ برتر ایران مهدی طارمی بوده است!

تعریف شما از یک بازیکن ستاره کیست؟

علی پروین و ناصر محمدخانی که در پرسپولیس ستاره واقعی بودند. از نظر من ستاره فوتبال این دو نفر بودند که هنوز هم روی دست آنها فوتبالیست نیامده است. متأسفانه فوتبال ایران از لحاظ تکنیکی و فردی بسیار افت کرده و این مسئله کاملا در مسابقات لیگ برتر مشهود است. شما یک دریبل یا حرکت تکنیکی زیبا نمی بینید که به وجد بیایید. نسل بازیکن خلاق تمام شده و همه چیز در دوندگی صرف و قدرت بدنی خلاصه شده است. شما جدول گلزنان ایران و صدرنشین آن را نگاه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار