۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

صالحی: پیشبرد مذاکرات توطئه بدخواهان ایران را نقش بر آب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه) در نشست رئیس‌جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به فعال...

صالحی: پیشبرد مذاکرات توطئه بدخواهان ایران را نقش بر آب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه) در نشست رئیس‌جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت های دولتِ روحانی، گفت: ضروری است نکاتی را پیرامون دولت یازدهم و دوازدهم و زحمات بی دریغ جناب روحانی و همراهان او در دولت اشاره کنم.

وی اظهار کرد: نخست، باید بگویم که در دوره ریاست جمهوری روحانی از «منجیق فلک سنگ فتنه می‌بارید»؛ باید انصاف داد که شخص رئیس جمهور بر سایر کارگزاران نظام اسلامی در دولت تدبیر و امید سینه خویش را سپر بلای کشور و انقلاب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که هیچ دولتی در جمهور اسلامی ایران با این حجم از معضلات و مشکلات مواجه نبوده است.

صالحی با بیان اینکه بروز بلایا و سوانح طبیعی مانند سیل، زلزله و خشکسالی از یک سو و اعمال سیاست فشار حداکثری و ظالمانه و نیز شیوع ویروس منحوس کرونا از سوی دیگر معجونی تلخ و زهرآگین را پدید آورد، اظهار داشت: در این میان، تشدید خصومت و عداوت از جانب دشمنان خارجی و بروز و ظهور برخی بداخلاقی های سیاسی در عرصه داخلی بر جان فرسایی و روح گزایی، شرایط موجود افزود.

وی خاطر نشان کرد: اما به رغم همه محرومیت ها و محدودیت های ایجاد شده در مسیر حرکت دولت تدبیر و امید، به یمن الطاف الهی و به برکت پشتوانه مردمی این دولت، شرایط لازم برای دستیابی به دو پیروزی چشم گیر فراهم آمد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اول، پیشبرد مذاکرات اتمی در دولت یازدهم که از رهگذر هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و به واسطه تدابیر جناب روحانی امکان پذیر شد، امکانی فراهم آورد تا توطئه بدخواهان ایران نقش بر آب شود و دشمنان عنود ما در پیشبرد اهداف خود ناکام شوند.

صالحی اضافه کرد: دوم اینکه، بعد از بدعهدی دولت پیشین ایالات متحده و خروج این کشور از توافق «برجام» بسیاری از ناظران جهانی منتظر بر هم خوردن تعادل دولت و گرفتار شدن دولتمردان کشورمان در گرداب نا به سامانی های علاج ناپذیر بودند.

وی اظهار کرد: باید شهادت بدهیم که این دولت علیرغم تحمل جراحات به وجود آمده از هجوم بی امان پیکان های زهرآگین در میدان جنگ طاقت فرسای اقتصادی از پا درنیامد و با توکل، استقامت و حمایت های مردمی به راه خود مقتدرانه ادامه داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب به عنوان یکی از قدیمی‌ترین افراد دست اندرکار برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان گواهی می‌دهم که پرتو تدابیر اتخاذ شده از سوی نظام جمهوری اسلامی و به واسطه تحرکات هوشمندانه دولت در عرصه دیپلماسی هسته‌ای، شرایط امروز ما با شرایط سال ۹۲ بسیار متفاوت است.

صالحی تاکید کرد: امروزصنعت هسته‌ای کشور با اقتدار و صلابتی روزافزون در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارد و این در حالی است که دشمنان ما با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مدام بر این ادعای بی مبنای خود پا فشاری می‌کردند که در این دولت توان و ظرفیت برنامه هسته‌ای ایران به کلی در سراشیب انحطاط و انهدام افتاده است.

وی بیان کرد: اما پس از تصویب قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در مجلس شورای اسلامی این واقعیت بر دوستان ما هویدا شد که بن‌مایه‌ها و ستون‌پایه های این صنعت ملی از هر گزندی مصون است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب افزون بر این اجازه می خواهم تا به این نکته اشاره کنم که بعضی عزیزان شرایط سخت این دولت را درک نکردند و بر خلاف توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اتحاد و انسجام اسلامی و همدلی و هم افزایی ملی از مرزهای نقد مشفقانه و انتقاد منصفانه عبور کردند.

صالحی فزود: ناگفته پیداست که چنین مواجهه و تقابلی با دولت مستقر که در معرض هجوم دشمنان خارجی قرار گرفته است، با روح موازن دینی و مبانی اخلاق اسلامی در تضاد است. اینجانب بر این باورم که چنانچه همه ما قاعده بازی سیاسی را رعایت می کردیم و مصالح ملی را بر منافع گروهی و جناحی رجحان می دادیم دستاوردهای بیشتری نصیب ایران بزرگ می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان واجب می‌دانم که از زحمات رئیس جمهور جهت صیانت از منافع ملت بزرگ ایران سپاسگزاری کنم؛ اینجانب از آغاز دهه هشتاد و همزمان با ایفای نقش در مقام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از پیش با توانمندی ها و خصوصیات جناب روحانی مواجه شدم و پیش و بیش از هر خصیصه ای تیزبینی او در تشخیص فراز و فرود تحرکات دیپلماتیک و فهم عمیق تحولات سیاسی در صحنه جهانی نظر اینجانب را به خود جلب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بدون تردید حسن روحانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین یاران و حواریون امام خمینی (ره) از سرمایه های ارزشمند کشورمان است و بر همه ما فارغ از هرگونه گرایش، عقیده و سلیقه سیاسی فرض است که پاسدار حرمت این بزرگان باشیم و به این حقیقت عیان عطف توجه نماییم که تنها حضرات معصومین و اولیا دین به زیور عصمت آراسته بوده و از هرگونه سهو و خطا مبرا هستند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار