۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۹۱۵ دلار رسید- اخبار مرکزی –

[ad_1] به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: با انتشار سریع بیماری کرونا اگر با این روند حرکت کنیم مم...

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۹۱۵ دلار رسید- اخبار مرکزی –

[ad_1]

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: با انتشار سریع بیماری کرونا اگر با این روند حرکت کنیم ممکن است تولید در صنایع تحت تاثیر قرار گیرد به طوری که در ۲۴ ساعته گذشته حدود ۸۳۵ بیمار مبتلا به کرونا داشتیم که بالاترین میزان ابتلا در یک سال و نیم گذشته در استان مرکزی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این مدت ۱۸ نفر فوتی ثبت شده در حالیکه در دهه نخست فروردین ماه تعداد فوتی‌ها یک، دو و صفر بود اما اکنون با افزایش بسیار غیرطبیعی و وحشتناک به میزان فوتی ۱۸ نفر در ۲۴ ساعت رسیدیم.

آقازاده تصریح کرد: در هفته گذشته تعداد بستری‌های روزانه حدود ۹۵ مورد بود درحالیکه در ۲۴ ساعته گذشته تعداد ۱۲۵ نفر بستری شدند که برای ظرفیت بیمارستان‌ها و کادر درمان قابل تحمل نیست.

وی عنوان کرد: اکنون در استان هیچ تخت بیمارستانی اضافه وجود ندارد به طوری باید تخت‌های اشغال شده بیماران کرونایی با بهبودی و مرخصی آنها آزاد شود بنابراین شرایط بسیار حاد و ویژه است و ادامه این وضعیت برای کادر درمان و مردم استان سخت است به همین سبب همه باید تلاش کنند تا با هماهنگی درون استانی و ملی بتوانیم این شرایط را بهبود ببخشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به آمار قطعی صادرات غیرنفتی استان گفت: در سال ۹۹آمار صادرات غیرنفتی استان ۹۱۵ میلیون دلار بود که آمار قابل قبول و دفاع است به طوری که در سالی این میزان صادرات انتظار نبود با تلاش و همت واحدهای تولیدی محقق شد.

آقازاده بیان کرد: آمار صادرات غیرنفتی استان در برابر واردات حدود ۴۷۵ میلیون دلاری حاصل شد که نشان‌دهنده تراز مثبت صادرات غیرنفتی استان است و استان عملکرد بسیار خوبی با همکاری واحدهای تولیدی، فعالان عرصه تولید، اقتصاد، صنعت و کشاورزی و سازمان صمت، گمرک، اتاق بازرگانی و غیره کسب کرد.

وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور با کسب رتبه نخست و میزان ۶/۸ درصد نرخ بیکاری کسب کرد که آمار بسیار قابل قبولی است همچنین استان در سال گذشته پایین‌ترین نرخ تورم کشور را داشت که همه این موفقیت‌ها توسط فعالان اقتصادی استان، مردم، کارگران، مهندسان و غیره ایجاد شد.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تعداد کارگران دارای حقوق معوق کمتر از ۵۰۰ نفر بودند درحالیکه در ۲ سال گذشته تعداد کارگران دارای حقوق معوق حدود ۵ هزار نفر بود و کاهش ۱۰ برابری حاصل شده که این موضوع یکی از گام‌های بلند در استان است.

آقازاده با اشاره به اینکه باید استان برنامه داشته باشد تا در سالی که با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نامگذاری شده با شرایط غیرقابل پیش‌بینی روبه رو نشود، گفت: سند تدوین برنامه سال ۱۴۰۰ استان توسط معاونت اقتصادی استانداری آماده شده که به زودی نهایی می شود تا در جلسه بعدی شورا مطرح و در قالب سند جامع ۱۴۰۰ استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در زمینه انتخاب اعضای اصلی شورای گفت‌و‌گو با توجه به اینکه انتخاب هشت تشکل طبق قانون انجام شده اما جای خانه معدن در این تشکل خالی است و باتوجه به اینکه این تصمیم‌گیری بر اساس قانون و با همکاری اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف انجام شده مشکلی ندارد و می‌توان پذیرفت.

آقازاده تصریح کرد: توجه به این نکته لازم است که علاوه‌بر این تشکل‌های هشتگانه سایر تشکل‌ها هم می‌توانند در جلسات حضور داشته باشند به طوری که این رویه را از ۴ سال گذشته تاکنون در استان داشتیم بنابراین امسال هم این موضوع دنبال می‌شود و باتوجه به اینکه تشکل‌ها تا ۶ ماه آینده برای حضور در شورا مهلت دارند برای انتخاب سایر تشکل‌ها باید جلسات تشکیل و تصمیم‌گیری شود بنابراین هیچ محدودیتی برای حضور سایر تشکل‌ها وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در زمینه تعیین تکلیف اراضی مشاع سرمایه گذاران به منظور تغییر کاربری و صدور سند شش دانگ مالکیت مصوبه شورای گف و گوی استان به تصویب شورای ملی رسیده که اقدام خوبی در این زمینه است اما باید تیمی متشکل از تعدادی از اعضای شورا بر روند اجرای مصوبه در استان نظارت داشته باشند و شورا بر این مصوبه تاکید دارد بنابراین جهادکشاورزی و راه و شهرسازی استان باید همکاری لازم در این راستا را داشته باشند.

انتهای پیام/۷۱۳/ ز

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط