۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

صادرات علت اصلی گرانی گوجه فرنگی/ قیمت هر کیلو موز تولید داخل ۱۸ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به اتمام گوجه فرنگی دشت قزوین، سرمازدگی و صادرات قیمت با نوساناتی در ب...

صادرات علت اصلی گرانی گوجه فرنگی/ قیمت هر کیلو موز تولید داخل ۱۸ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به اتمام گوجه فرنگی دشت قزوین، سرمازدگی و صادرات قیمت با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

او افزود: روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن گوجه فرنگی به خلیج فارس و ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن به عراق صادر می شود، در حالی که صادرات زمانی باید انجام شود که گوجه در دسترس مردم باشد.

دارایی نژاد ادامه داد: با فراوانی گوجه در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده باید صادرات آغاز شود تا کمبودی در بازار داخل نداشته باشیم چرا که با عرضه روزانه ۵۰۰ تن محصول، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به ۶ تا ۷ هزار تومان می رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی درباره آخرین وضعیت واردات میوه بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کارتن آناناس ۷ تا ۹ تایی از یک میلیون و ۳۵۰ به ۸۵۰ هزار تومان و هر کیلو زنجبیل از ۱۵۰ به ۹۰ هزار تومان رسیده است، همچنین قیمت هر کیلو موز فیلیپین و اکوادور ۲۹ هزار تومان، موز پاکستانی ۳۰ هزار تومان، موز هندی ۲۶ هزار تومان و موز سیستان و بلوچستان ۱۸ هزار تومان است.

قیمت انواع موز

محصول قیمت هر کیلوگرم
موز فیلیپین و اکوادور ۲۹ هزار تومان
موز هندی ۲۶ هزار تومان
موز پاکستانی ۳۰ هزار تومان
موز سیستان و بلوچستان ۱۸ هزار تومان

او قیمت هر کیلو نارنگی انشو را ۷  تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو تخم ژاپنی ۷ تا ۱۳ هزار تومان، انار دماوند ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انار ساوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار شیراز ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، خرمالو شهریار۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۲ هزار تومان، کیوی ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان و لیموشیرین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان است‌.

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو هندوانه با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، بِه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، خیار بوته ای ۶ تا ۹ هزار تومان،خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خربزه مشهدی ۷ تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
نارنگی انشو ۷ تا ۱۱ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۷ تا ۱۳ هزار تومان
انار دماوند ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
انار ساوه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
انار شیراز ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان
خرمالو شمال ۸ تا ۱۲ هزار تومان
خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
کیوی ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان
لیموشیرین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان

او قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۶ تا ۸ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد ۴  تا ۶ هزار تومان، چغندر ۷ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیرخشک ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، فلفل شیرین شمال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بادمجان دلمه ای ۴ تا ۶ هزار تومان
بادمجان قلمی ۶ تا ۸ هزار تومان
پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز قرمز ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز زرد ۴ تا ۶ هزار تومان
سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
سیرخشک ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان
فلفل تند ریز ۶ تا ۹ هزار تومان
فلفل دلمه گلخانه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
فلفل شیرین شمال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی را ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، کاهو رسمی را ۶ تا ۷ هزار تومان، کدومسمایی را ۷ تا ۱۰ هزار تومان، کلم سفید را ۵ تا ۷ هزار تومان، کلم قرمز را ۶  تا ۸ هزار تومان، گل کلم  را ۳ تا ۶ هزار تومان و هویج را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته او، نرخ هر کیلو سبزی جور ( پلو، آش و قورمه) را ۶ تا ۸ هزار تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
کاهو پیچ سالادی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان
کاهو رسمی ۶ تا ۷ هزار تومان
کدو مسمایی ۷ تا ۱۰ هزار تومان
کلم سفید ۵ تا ۷ هزار تومان
کلم قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان
گل کلم ۳ تا ۶ هزار تومان
هویج ۵ تا ۷ هزار تومان
گوجه فرنگی ۶ تا ۷ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به سرمای هوا امکان پیش بینی قیمت وجود ندارد، هر چند کشت انجام شده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار