۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

شناساند قم، فرصتی برای حضور توریسم فرهنگی مذهبی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین صابری در گفتگویی نام‌گذاری روز قم را بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه شهر قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع دانسته و بیان داشت: این مهم که قم پایتخت جهان تشیع است باید موردتوجه همه مدیران دستگاه‌ها و ...

شناساند قم، فرصتی برای حضور توریسم فرهنگی مذهبی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین صابری در گفتگویی نام‌گذاری روز قم را بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه شهر قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع دانسته و بیان داشت: این مهم که قم پایتخت جهان تشیع است باید موردتوجه همه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد و به وظیفه خود به‌درستی و در شأن و جایگاه شهر مقدس قم و بانوی کرامت عمل کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شخصیت معنوی وعلمی حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: با توجه به ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت معصومه (س) باآن‌همه فضائل و مقامات علمی و معنوی، وظیفه ما بوده که ایشان را به‌عنوان الگوی ویژه برای بانوان معرفی کنیم تا هرچند ناچیز ادای دینی به خاندان عصمت و طهارت کرده باشیم.
وی ادامه داد: متأسفانه جایگاه و شأن شهر قم و مرقد حضرت معصومه(س) مورد غفلت قرارگرفته و البته مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز از این امر مستثنی نبوده و باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط زمینه حضور و بدون دغدغه زائران و مجاوران حضرت را با بهبود امکانات رفاهی و بهسازی اطراف حرم مطهر بهبود دهند.
صابری با اشاره به حضور توریسم مذهبی و ماندگاری آن‌ها در قم و گفت: کارهای زیادی در شهر انجام‌شده اما نیاز داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به اهداف فرهنگی و اقتصادی در شهر قم دست پیداکرده و شهر قم را به‌عنوان الگویی برای جهان معرفی کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری آن به نام روز قم را فرصتی برای تبیین تأثیر حضور ایشان در قم و معرفی ظرفیت‌های موجود است.

مطالب مرتبط