۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷

شایعات در مورد سینوفارم سیاسی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. صحبت کردن در مورد واکسن نیاز به تخصص دارد درباره اخبار منتشر شده پی...

شایعات در مورد سینوفارم سیاسی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

صحبت کردن در مورد واکسن نیاز به تخصص دارد
درباره اخبار منتشر شده پیرامون واکسن سینوفارم و تفاوت نوع ووهانی و پکنی آن باید بگویم صحبت کردن در مورد واکسن نیاز به تخصص دارد و مشخص نیست منبع این اخبار کجا است.
شایعات در مورد سینوفارم سیاسی است
 – بخشی از این واکنش‌های منفی درمورد مسائل مربوط به چین به این موضوع برمی‌گردد که رسانه‌های رسمی در کشور ما مرجعیت خود را از دست داده‌اند و یک نوع بی‌اعتمادی عمومی نسبت به اخبار منتشر شده در رسانه‌های عمومی وجود دارد.
– متاسفانه ما فضای رسانه‌ای را به چند کانال لندن‌نشین باخته‌ایم، آنها تبدیل به مرجع خبر شده‌اند. قاعدتا آنها دلشان برای مردم نمی‌سوزد و به دلایل سیاسی با هرچیزی که منفعت عمومی مردم در آن باشد، مخالفت می‌کنند و در نتیجه همین شایعات در کشور بپیچد.
– موضوع بیشتر این مسائل بیش از آنکه از یک واقعیت اجتماعی یا علمی باشد، سیاسی است. در مورد شایعات پیرامون واکسن سینوفارم هم موضوع بیشتر سیاسی است.
– تلویزیون‌های لندنی تا یک ماه و نیم پیش که سرعت واکسیناسیون بسیار کم بود، مدام می‌گفتند چرا واکسن به دست مردم نمی‌رسد؟ حالا که سرعت نسبت به آن زمان بیشتر شده نسبت به نوع واکسن فرافکنی می‌کنند.
– اینها بیشتر در جهت ایجاد تشویش است تا از این آب گل‌آلود ماهی سیاسی خود را بگیرند. وگرنه واکسن سینوفارم که به کشور ما وارد می‌شود توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط