۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

شافعی: صداقت و رفاقت عامل اصلی قهرمانی پرسپولیس بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، محمود شافعی در گفت‌وگویی درباره قهرمانی این فصل پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: یکی از دلایلی که پرسپولیس توانست این فصل سه جام را به دست آورد صداقت و رفاقتی بود که رضا درویش ...

پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، محمود شافعی در گفت‌وگویی درباره قهرمانی این فصل پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: یکی از دلایلی که پرسپولیس توانست این فصل سه جام را به دست آورد صداقت و رفاقتی بود که رضا درویش و یحیی گل‌محمدی با بازیکنان داشتند. در حالی که بازیکنان پولی نگرفته بودند صادقانه اعلام کردند؛ اگر بدهی‌ها پرداخت شود فصل خوبی را پشت سر خواهند گذاشت و بازیکنان نیز با جان و دل برای تیم‌شان بازی کردند. پس از اینکه مجوز حرفه‌ای برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس داده شد همه موارد به خوبی فراهم گشت و تیم نتیجه لازم را گرفت.

وی افزود: در طرف مقابل عامل صداقت در مدیریت باشگاه استقلال وجود نداشت و باعث شد این تیم این فصل در قهرمانی ناکام بماند. رضا درویش به عنوان مدیرعامل خیلی خوب کار کرد و صادقانه گفت که ابتدا باشگاه باید بدهی‌های قبلی خود را تسویه کند. بر همین اساس مشکل پرسپولیس برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا که سال قبل هم از آسیا حذف شده بود با درایت مدیریت حل شد.

کارشناس فوتبال در مورد حضور بازیکنان قوی در ترکیب این فصل پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس باید برای تداوم قهرمانی‌های خود در لیگ برتر تیمش را تقویت می‌کرد به همین منظور گل‌محمدی به بهترین شکل نقاط ضعف تیمش را شناسایی کرد و بازیکنان مدنظرش هم توسط باشگاه جذب شد. پیراهن تیم بزرگ پرسپولیس خیلی ارزشش بالاست و باید با افتخار برای این تیم بازی می‌کردند. انصافاً هم تمامی بازیکنان باشرافت و ازخودگذشتگی حتی در روزهایی که آسیب دیده بودند، باز هم بهترین عملکرد را داشتند و نشان دادند که پیراهن پرسپولیس برای نفرات جدید باارزش است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص جذب پریرا و دیاباته برای تقویت خط حمله، تصریح کرد: اگر قرار بود بازیکن خارجی برای پرسپولیس جذب شود باید خیلی قوی‌تر و باکیفیت‌تر از این دو فوروارد خریداری می‌شد، چون آنها انتظارات را برآورده نکردند و فراتر از بازیکنان ایرانی نبودند. عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی نشان دادند که قابلیت‌ و شایستگی بیشتری نسبت به دیاباته و پریرا دارند. آل‌کثیر که در دربی گلرنی کرد و سایر بازیکنان داخلی‌مان هم عملکرد آرمانی داشتند.

شافعی با اشاره به اینکه یحیی گل‌محمدی یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرد باید ثبات در تمامی پست‌های مدیریتی، اعضای کادرفنی و مسئولان وجود داشته باشد. پرسپولیس دو مرتبه به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده، اما به خاطر بعضی از کمبودها نتوانست قهرمانی را به دست آورد. با توجه به برنامه‌ریزی مناسب و ایده‌آلی که در مجموعه باشگاه پرسپولیس تدوین شده است، قطعاً تمامی اعضا در تیم حفظ می‌شوند و برای شرکت در مسابقات پیش‌رو، تیم از نظر جذب بازیکن تقویت خواهد شد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار