۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از سلامت نیوز ،سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟. متخصص بهداشت مواد غذایی  درباره سرخ کردن سوسیس و کالباس می‌گوید: «برابر با قوانین ایران در مورد سوسیس و کالباس، باید فرآیند کامل پختن رو...

مضرات باورنکردنی سوسیس و کالباس + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از سلامت نیوز ،سوسیس و کالباس را سرخ بکنیم یا نکنیم؟. متخصص بهداشت مواد غذایی  درباره سرخ کردن سوسیس و کالباس می‌گوید: «برابر با قوانین ایران در مورد سوسیس و کالباس، باید فرآیند کامل پختن روی آنها در کارخانه تولیدی‌شان انجام بشود. یعنی برخلاف کشورهای اروپایی که محصولاتی مانند سوسیس و کالباس، به‌صورت خام هم عرضه می‌شوند، این محصولات باید در ایران، به‌طور کامل پخته بشوند.»
وی می‌افزاید: «معمولا سوسیس و کالباس‌ها، حدود ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتی‌گراد دما را به‌مدت ۱ تا ۲ ساعت، در اتاق پخت تحمل می‌کنند تا پخته بشوند. البته مدت زمان پخت این محصولات، به قطر آنها بستگی دارد.»
وی به این نکته هم اشاره می‌کند که به‌دلیل طی شدن فرآیند پخت در مورد سوسیس و کالباس، به این فرآورده‌ها، محصولات نیمه پاستوریزه هم گفته می‌شود. حالا چرا نیمه‌پاستوریزه؟ دکتر دباغ‌مقدم پاسخ می‌دهد:‌ «این محصولات، دمای پاستوریزاسیون را می‌بینند اما بسته‌بندی آنها به‌گونه‌ای نیست که بتوان گفت کاملا پاستوریزه روانه بازار می‌شوند.»
وی درباره نحوه پخت سوسی و کالباس هم گفت: «مردم ما فکر می‌کنند که کالباس، فرآورده‌ای پخته و سوسیس، فرآورده‌ای خام است. در صورتی که هر دوی این محصولات، براساس قوانین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد، دمای لازم برای پختن را می‌بینند.»
این متخصص بهداشت مواد غذایی تاکید می‌کند که در سوسیس و کالباس، ترکیبی به نام نیتریت وجود دارد که نوعی ماده شیمیایی نگهدارنده برای پیشگیری از ایجاد بوتولیسم در این محصولات است. مشکل وجود این ترکیب چیست؟ «نیتریت سدیم در اثر حرارت دیدن بیش از اندازه، تبدیل به ترکیبات سرطان‌زایی مانند نیتروزامین می‌شود. به‌همین دلیل هم شما باید حتی سوسیس را هم در حد تفت دادن (نه قهوه‌ای شدن)، سرخ بکنید.کالباس هم نیازی به سرخ کردن ندارد اما در صورت تمایل، می‌توان تفت مختصری هم به آن داد.»

گر شما هم مانند اکثر مردم هستید و فکر میکنید که روش درست پخت سوسیس را از قبل می دانید بهتر است این مقاله را همچنان دنبال کنید . سال‌ها است که سوسیس را می‌پزید و از نتایج آن راضی هستید. با این حال، این احتمال وجود دارد که با چند تغییر، برخی از بهترین سوسیس‌هایی را که تا به حال خورده‌اید بهتر پخته شوند. توصیه های ما را دنبال کنید و برای لذت بردن از یک حس خوب خوردن سوسیس آماده شوید!

این راهنما برای آن دسته از افرادیست که سوسیس‌ را در آشپزخانه پخت می‌کنند اگر روی کباب پز آنها را می‌پزید، باید دستورالعمل‌های دیگری را بکار ببرید.

سوسیس ها را قبل از پخت به دمای اتاق برسانید

این مرحله ای است که بسیاری در مورد پخت استیک با آن آشنا هستند، اما باید بدانید برای پخت سوسیس نیز مهم است. بیرون آوردن آنها از یخچال حدود ۲۰ دقیقه قبل از پختن به پخت یکنواخت تر کمک می کند. علاوه بر این، احتمال خشک شدنش هم کمتر است.

یک ماهیتابه با پایه سنگین را روی حرارت ملایم تا متوسط ​​گرم کنید

اگر خیلی داغ باشد، سوسیس‌ها قبل ازمغز پخت شدن می‌سوزند. صبور باشید و بگذارید به آرامی بپزند.

حدود یک قاشق چایخوری روغن را به ماهیتابه اضافه کنید

اگر احساس می کنید زیاده روی می کنید می تواند روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی یا حتی چربی غاز باشد. استفاده از چربی به طعم و بافت سوسیس پخته می‌افزاید، اما اگر ماهیتابه نچسب دارید، می‌توانید به طور کامل بدون چربی بروید.

سوسیس ها را در تابه قرار دهید و به آرامی در ماهیتابه حرکت دهید

هر دو دقیقه یکبار آن ها را برگردانید تا به طور یکنواخت بپزند و رنگ طلایی مایل به قهوه ای به خود بگیرند. پختن یک سوسیس معمولی بریتانیایی باید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.

سوسیس ها را از ماهیتابه خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کنند

بیشتر گوشت ها بلافاصله پس از پختن نیاز به زمان کمی برای استراحت دارند و سوسیس ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استراحت آنها را آبدارتر و لطیف تر می کند.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار