۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

سه هفته دیگر همبستگی خود را پای صندوق رأی نشان می‌ دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، غلامعلی حداد عادل ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عصر امروز در مراسم افتتاح باغ فرهنگ ایرانی که در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد، گفت: بنده به عنوان یک معلم به این باغ فرهنگ از لحاظ آموزشی نگاه می‌ک...

سه هفته دیگر همبستگی خود را پای صندوق رأی نشان می‌ دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، غلامعلی حداد عادل ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عصر امروز در مراسم افتتاح باغ فرهنگ ایرانی که در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد، گفت: بنده به عنوان یک معلم به این باغ فرهنگ از لحاظ آموزشی نگاه می‌کنم. تصور ما این است که آموزش را باید در مدرسه و دانشگاه داشته باشیم اما درست این است که به آموزش به صورت رسمی و غیررسمی نگاه کنیم که جای آموزش رسمی در مدارس و دانشگاه است ولی آموزش غیررسمی در همه جا ممکن است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: ما امروز در این باغ فرهنگ شاهد ایجاد یک زمینه برای آموزش غیررسمی ایران شناسی هستیم. برای دانش آموزان و والدین آنها ممکن نیست که به همه جای ایران سفر کنند و بناها و فرهنگ‌های مختلف ببیند اما در این باغ فرهنگ با چند ساعت وقت گذاشتن می‌توانند نمونه‌هایی از سراسر کشور همانطور که در آن استان‌ها هست را ببینند.حداد عادل ادامه داد: بنده سال‌ها پیش نمونه‌هایی از این بناها را در کشورهای خارجی دیگر دیده بودم و همیشه آرزو داشتم این کار خوب در کشور ما هم تکرار شود وقتی به من اطلاع دادند که چنین اتفاقی در کرج افتاده با همه گرفتاری‌ها مشتاق شدم که این کار را ببینم. باید به مدیریت شهری کرج که پیشگام شدند و اولین نمونه این باغ فرهنگ را ایجاد کردند تبریک بگویم.

وی خاطرنشان کرد: بناهایی که در این مجموعه به وجود آمده بیش از آنکه تمدنی باشد فرهنگی است و جنبه سنتی و مردم شناسی دارد و می‌توان به این مجموعه نمونه‌های تمدنی مثل تخت‌جمشید، سی و سه پل، یکی از صحن‌های حرم امام رضا(ع)، عالی‌قاپو و … را نیز اضافه کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مردم هر منطقه ایران خصوصاً آنهایی که در کرج سکونت دارند با حضور در این باغ یک نمونه از زندگی خود را در اینجا می‌بینند. این باغ فرهنگ باعث تحکیم هویت ملی می‌شود ما ایرانی‌ها هویت ملی خود را هر چه بیشتر بشناسیم دلبستگی ما به ایران بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی به حفظ هویت ملی نیاز داریم این باغ فرهنگ یک تعادل میان ایرانی بودن و جهانی شدن که فرهنگ‌ها را تهدید می‌کند ایجاد خواهد کرد.

حداد عادل گفت: امروز ملت ایران با این تنوع دل انگیزی که در میان اقوام دارد با این تنوع بسیار زیبایی که از حیث نغمه‌ها و نواها و آیین‌ها دارد به یک پر طاووس شبیه است که مجموع آن یک ایران باشکوه، یگانه و متحد است.

وی در پایان گفت: ما نزدیک به سه هفته دیگر یک فرصت داریم و آن انتخابات ریاست جمهوری است که می‌توانیم همبستگی خود را به عنوان یک ملت در پای صندوق نشان داده و اراده خود را برای تعیین سرنوشت سیاسی بروز بدهیم و به دشمنان بگوییم ملت ایران همانطور که چند هزار سال مثل یک ملت واحد بوده، امروز هم یک ملت واحد خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار