۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

سهم ۶۱ درصدی آیفون ۱۲ از فروش آیفون در فصل اول ۲۰۲۱

[ad_1] طبق داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP، چهار مدل سری آیفون ۱۲ اپل در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) ۶۱ درصد از کل فروش آیفون‌ در بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش GSMAren...

سهم ۶۱ درصدی آیفون ۱۲ از فروش آیفون در فصل اول ۲۰۲۱

[ad_1]

طبق داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP، چهار مدل سری آیفون ۱۲ اپل در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) ۶۱ درصد از کل فروش آیفون‌ در بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش GSMArena، به‌ نظر می‌رسد مدل عادی آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی این خانواده بوده است که اصلا اتفاق تعجب‌برانگیزی محسوب نمی‌شود. آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچ به‌نوعی مدل ارتقاءیافته‌ی آیفون ۱۱ عادی و آیفون XR است.

آیفون ۱۱ اپل که در سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته‌ی میلادی پرفروش‌‌ترین گوشی شده بود، در سه‌ماهه‌ی نخست امسال یک‌سوم از کل فروش آیفون‌ را ثبت کرده است. مدل پیشین آیفون ۱۱ یعنی آیفون XR نیز در زمان عرضه فروش بسیار بالایی ثبت کرد و درآمد زیادی برای اپل به ارمغان آورد.

در خانواده‌ی آیفون ۱۲، مدل پرو مکس از لحاظ آمار فروش در رتبه‌ی دوم جای می‌گیرد، در رتبه‌ی سوم آیفون ۱۲ پرو حضور دارد و در نهایت آیفون ۱۲ مینی کمترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است. وضعیت بازار به‌وضوح نشان می‌دهد علاقه‌ی اکثر مردم به گوشی‌های کوچک کم شده است.

آیفون ۱۲ مینی در حال حاضر کمترین سهم فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲ را در اختیار دارد و طبق برخی گزارش‌ها، فروش این گوشی از انتظارات اولیه‌ی اپل  کمتر بوده است. اپل در سال جاری میلادی هم آیفون مینی تولید می‌کند؛ اما احتمالا در سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه‌ی آیفون مینی نخواهیم بود.

به‌ نظر می‌رسد فروش آیفون ۱۲ مینی حتی از فروش آیفون اس ای ۲۰۲۰ کمتر بوده؛ دستگاهی با ظاهر قدیمی و تراشه‌ی مدرن که از اواخر پاییز تاکنون فروشش کمتر شده است. جالب این است که فروش آیفون XR که در حال حاضر تقریبا هم‌قیمت با آیفون اس ای ۲۰۲۰ فروخته می‌شود اما صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر دارد، در فصل اخیر کمی افزایش پیدا کرده است.

آمار فروش آیفون در بازار آمریکا در فصل اول ۲۰۲۱

مقاله‌ی مرتبط:

بازگشت آیفون ۱۱ به جدول، اتفاق پراهمیت‌تری است. پس از استقبال شدید از آیفون ۱۲ به هنگام عرضه‌ی این گوشی به بازار، به‌ نظر می‌رسد اکنون تعداد نه‌چندان کمی از کاربران توجه بیشتری به آیفون ۱۱ نشان می‌دهند. این گوشی که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، توانسته است ۲۴ درصد از فروش آیفون‌ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ را ثبت کند. با برداشته شدن تمرکز فروش از روی گوشی‌های جدید و گران‌قیمت آیفون ۱۲ و توجه بازار به آیفون ۱۱ (که نسبتا خوش‌قیمت‌تر است)، میانگین قیمت فروش پایین آمده. در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) میانگین قیمت فروش آیفون در بازار ایالات متحده ۸۷۳ دلار بود؛ اما این عدد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به ۸۴۷ دلار کاهش پیدا کرده است. 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار