۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

سنگ تمام ستاره های جوان برای سرمربی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ مربی فوتسال کشورمان معتقد است جوانان تیم ملی در دیدار با اندونزی توانستند ظرفیت فوتسال ایران را به نمایش بگذارند. محمود خوراکچی درباره برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتسال ایران مقا...

سنگ تمام ستاره های جوان برای سرمربی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ مربی فوتسال کشورمان معتقد است جوانان تیم ملی در دیدار با اندونزی توانستند ظرفیت فوتسال ایران را به نمایش بگذارند.

محمود خوراکچی درباره برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتسال ایران مقابل اندونزی در گام نخست مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت:

قبلاً می‌گفتیم فوتسال ایران می‌تواند سه تیم ملی داشته باشد و حالا این موضوع ثابت شده است. جوانان فعلی تیم ملی با عملکردی که از آنها دیدیم و فرصتی که شمسایی در اختیارشان گذاشت، توانستند ظرفیت فوتسال ایران را به نمایش بگذارند.
شکست ژاپن برای ایران درس عبرت شد

وی با بیان اینکه حمایت بازیکنان باتجربه کمک زیادی به جوانان تیم ملی کرد، اظهار داشت:

تیم ملی ۳۵ دقیقه فوق‌العاده ظاهر شد، اما در پنج دقیقه پایانی نیمه اول متزلزل بود، چون فکر می‌کردیم اندونزی نمی‌تواند برای ما خطرناک باشد که در این دقایق خطرناک بود. به نظرم شکست عربستان مقابل ژاپن برای ایران درس عبرت شد.
برد ۵ بر صفر قابل پیش‌بینی بود

ملی‌پوش سابق فوتسال کشورمان در ادامه تصریح کرد:

ژاپنی‌ها پس از گل زودهنگامی که به ثمر رساندند، فکر کردند می‌توانند به گل‌های بعدی برسند که به زانو درآمدند. با این حال تیم ملی پس از گل اول، گل‌های دوم و سوم را هم زد که برد ایران را تضمین کرد و تیمِ شمسایی در نیمه دوم دنبال مدیریت بازی بود. در این نیمه به دو گل دیگر رسیدیم و این برد قابل پیش‌بینی بود. اندونزی هم می‌تواند به‌عنوان تیم دوم گروه C صعود کند.
نمی‌توان از تجربه و کیفیت سنگ سفیدی چشم‌پوشی کرد

خوراکچی راجع به خط خوردن نام محمدرضا سنگ سفیدی از لیست تیم ملی بیان کرد:

سنگ سفیدی یکی از پُرافتخارترین بازیکنان ایران است و نمی‌توان از تجربه و کیفیت او چشم‌پوشی کرد. نباید کتمان کنیم که تیم ملی در غیاب او دچار مشکل می‌شود. با این حال شمسایی تا آخرین لحظه می‌خواست این بازیکن را به کویت ببرد و در تورنمنت تایلند نیز به او بازی داد.
شمسایی روی سنگ سفیدی ریسک نکرد

وی با بیان اینکه سنگ سفیدی در تمرین آخر تیم ملی مشکوک به مصدومیت بود، خاطرنشان کرد:

پزشک تیم ملی فوتسال تأییدیه حضور سنگ سفیدی را نداد. شمسایی هم به این نتیجه رسید که او در این مسابقات نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند و کادر فنی روی این بازیکن ریسک نکرد.
جوانان تیم ملی می‌توانند پرچم کادر فنی را بالا ببرند

مربی فوتسال ایران با اشاره به تغییراتی که در ترکیب تیم ملی کشورمان رخ داد، یادآور شد:

بازیکنان بزرگ دیگری به این رقابت‌ها نیامدند و چشم‌پوشی از بزرگانی چون جاوید و حسن‌زاده خیلی سخت است، اما شمسایی می‌خواهد رنسانسی در تیم ملی ایجاد کند و به جوانان فرصت بدهد. آنها می‌توانند پرچم کادر فنی تیم را بالا ببرند و ملی‌پوشان سابق باید از این جوانان حمایت کنند.
ویتنام را خیلی باصلابت‌تر از ژاپن دیدم

خوراکچی در مورد شکست غیرمنتظره ژاپن برابر عربستان سعودی به تسنیم گفت:

ویتنام یک حریف جدی و چغر برای تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و این تیم را خیلی باصلابت‌تر از ژاپن دیدم. ژاپنی‌ها ۲۵ دقیقه نتوانستند گل خورده را جبران کنند و کیفیت و نظمی که از آنها سراغ داشتیم، در این مسابقه به چشم نمی‌آمد.
از بازی با ژاپن در یک چهارم نهایی استقبال می‌کنم

وی درباره اینکه ممکن است سامورایی آبی به‌عنوان تیم دوم گروه D راهی یک چهارم نهایی شود و در این مرحله به مصاف شاگردان شمسایی برود، تصریح کرد:

بازیکنان ژاپن اصول حمله و دفاع را رعایت نمی‌کردند و از بازی با ژاپن در یک چهارم نهایی استقبال می‌کنم. بازیکنان برزیلی ژاپن نتوانستند خودشان را نشان بدهند و بعید نیست که این تیم در دور گروهی حذف شود. به نظرم این جام شگفتی‌های زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار