۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت

به گزارش اندیشه معاصر؛ سفارت آمریکا در روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد «جان سالیوان» سفیر واشنگتن در مسکو، به آمریکا باز خواهد گشت. این اقدام به دنبال اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه انجام شده و اکنون سالیوان سفارت آمریکا را به مقصد و...

سفیر آمریکا در روسیه به واشنگتن بازگشت

به گزارش اندیشه معاصر؛ سفارت آمریکا در روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد «جان سالیوان» سفیر واشنگتن در مسکو، به آمریکا باز خواهد گشت.

این اقدام به دنبال اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه انجام شده و اکنون سالیوان سفارت آمریکا را به مقصد واشنگتن ترک کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، پیشتر اعلام کرده بود به سالیوان ابلاغ شده برای رایزنی درباره روابط دوجانبه به واشنگتن سفر کند.

ریانوستی نیز در این‌باره اعلام کرد: «سالیوان برای ملاقات با خانواده و رایزنی با دولت آمریکا سفری کوتاه به واشنگتن خواهد داشت و در هفته‌های آتی به مسکو بازخواهد گشت.»

هفته گذشته آمریکا تحریم‌هایی علیه ۱۲ فرد روس و ۲۰ نهاد این کشور با اتهام مداخله در انتخابات و حملات سایبری از سوی مسکو اعمال کرد.

آمریکا علاوه بر تحریم‌های جدید، ۱۰ دیپلمات روس را از خاک این کشور اخراج کرد؛ این دیپلمات‌ها به جاسوسی متهم شده‌اند.

پس از آن «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را مخل روابط دو کشور خواند و گفت: «تحریم‌های اخیر آمریکا، امکان دیدار پوتین و بایدن را به تردید می‌اندازد.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، نیز گفت: «مسکو در واکنش به تحریم‌های احتمالی آمریکا بر اساس اصل اقدام متقابل عمل خواهد کرد و این تحریم‌ها را غیرقانونی می‌داند.».

اما بایدن با تکرار ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مدعی شد: «زمانی که از مداخله روسیه در انتخاباتمان مطلع شدم، تصمیم گرفتم که باید به این اقدام واکنش نشان دهیم.»

مطالب مرتبط