۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷

سفر استاندار کردستان به شهرستان سروآباد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دکتر اسماعیل زارعی کوشا در سفری یک روزه به شهرستان سروآباد پس از استقبال توسط مسئولین شهرستانی از مجتمع تولید قارچ اورامان سبز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید در این واحد قرار گرفت. استان...

سفر استاندار کردستان به شهرستان سروآباد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دکتر اسماعیل زارعی کوشا در سفری یک روزه به شهرستان سروآباد پس از استقبال توسط مسئولین شهرستانی از مجتمع تولید قارچ اورامان سبز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید در این واحد قرار گرفت.

استاندار کردستان در حاشیه این بازدید گفت: کردستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی برای مشارکت در توسعه و پیشرفت کردستان است و دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمام توان از سرمایه گذاران در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال حمایت می‌کند.

او گفت:واحد تولید قارچ اورامان سبز  با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲۰ نفر از جوانان منطقه سالانه هزار و ۲۰۰ تن قارچ تولید می‌کند.

برای تکمیل زنجیره تولید در این واحد ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری نیاز است که در این صورت اشتغال در این واحد تولیدی به ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

استاندار کردستان امروز هم چنن از طرح توسعه باغات دهکانان بازدید کرد.برای تبدیل اراضی دیم به آبی در محور دهکانان در مساحت ۶۰۰ هکتار، تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی هزینه شده است.

استاندار کردستان در ادامه سفر به شهرستان سروآباد از خط انتقال ۶۳ کیلو وات کامیاران به دهکانان بازدید کرد.

برای احداث این خط انتقال تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای غرب کشور هزینه شده و برای توسعه این پست ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

دکتر زارعی کوشا در ادامه سفر به شهرستان سروآباد با حضور در گلزار شهدای روستای سوره تو به مقام والای شهدای این روستا ادای احترام کرد.

در این سفر زمین چمن مصنوعی روستا‌های سوره تو، دیو ناو و نسل توسط استاندار افتتاح  شد.

این زمین چمن مصنوعی توسط بنیاد علوی، با هزینه یک میلیارد تومان و در مساحت ۸۰۰ متر مربع احداث شده است.تاکنون بنیاد علوی در شهرستان سروآباد ۱۱ زمین چمن مصنوعی را احداث و به بهره برداری رسانده است.

استاندار در شهر سروآباد سه واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) را افتتاح کرد. برای این سه واحد مسکونی که از محل اعتبارات کمیته امداد،تسهیلات و آورده مددجویان در سه طبقه و در متراژ ۶۴ متر احداث شده در مجموع ۵۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دکتر زارعی کوشا در سفر به شهرستان سروآباد به دیدار خانواده شهید سرافراز سردار «ابراهیم مرادی» رفت و به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.

در جریان این سفر استاندار در مسیر جاده کامیاران به سروآباد از اقدام خود جوش جمعی از جوانان پالنگانی که مشغول پاکسازی محیط زیست از زباله‌های به جای مانده از تعطیلات نوروز و روز طبیعت بودند تقدیر کرد.

او گفت: اقدام جوانان پالنگانی و دلسوزان طبیعت در حفظ محیط زیست اقدامی ارزشمند است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار