۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

سرمربی صاحب سبک خارجی؛گزینه فدراسیون فوتبال برای جانشینی کی روش/ فشار از بالا برای انتخاب یک مربی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که در روزهای اخیر بحث زیادی درمورد آن وجود داشت دیروز برگزار شد و همان‌طورکه انتظار می‌رفت اصلی‌ترین بحث در این نشست مربوط به انتخاب سرمربی تیم م...

سرمربی صاحب سبک خارجی؛گزینه فدراسیون فوتبال برای جانشینی کی روش/ فشار از بالا برای انتخاب یک مربی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که در روزهای اخیر بحث زیادی درمورد آن وجود داشت دیروز برگزار شد و همان‌طورکه انتظار می‌رفت اصلی‌ترین بحث در این نشست مربوط به انتخاب سرمربی تیم ملی برای حضوری موفق در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود. اگرچه مشخص بود که احتمال معرفی سرمربی جدید در این نشست بسیار کم است، اما اعضای حاضر در این نشست نقطه‌نظرات خود درباره شرایط لازم برای سرمربی تیم ملی را مطرح کردند.

در چنین اوضاعی پس از پایان رقابت‌های جام‌جهانی و عدم‌صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد این رقابت‌ها نظرات مختلفی درباره کسی که قرار است در قطر ۲۰۲۳ روی نیمکت ایران بنشیند مطرح شد. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها کارلوس کی‌روش بود که البته با توجه به نمایش تیم ملی در جام‌جهانی مخالفانی دارد و اگرچه رئیس فدراسیون و برخی از مدیران این نهاد نظرشان ادامه همکاری با این مربی پرتغالی بود اما در هیات‌رئیسه هم این ایده طرفداران زیادی ندارد.
البته بنا به اخباری کسب شده در جلسه دیروز روی این موضوع تاکید شده که سایر رقبای ما در آسیا درحال پیشرفت هستند و ما باید به خدمت گرفتن یک گزینه خارجی را در اولویت داشته باشیم. در این شرایط مخالفان و موافقان کی‌روش تقریبا مساوی هستند و در این وضعیت با توجه به اخباری که از مذاکرات مرد پرتغالی با قطری‌ها به گوش می‌رسد فدراسیون منتظر نتیجه این مذاکرات خواهد ماند تا تکلیف او مشخص شود و پس از آن صحبت‌هایی را با این مربی باتجربه انجام دهند.
البته در کنار این بحث اخباری نیز به دست ما رسیده که در شرایط کنونی انتخاب یک مربی خارجی صاحب سبک و نامدار در اولویت اصلی فدراسیون قرار دارد و قرار است مذاکره با گزینه‌های مختلف به‌زودی آغاز شود. درنهایت اگر هیچ‌کدام از این دو مورد به نتیجه نرسد در مرحله سوم فدراسیون به سراغ گزینه‌های داخلی خواهد رفت که در این میان ظاهرا شانس امیر قلعه‌نویی، سرمربی کنونی گل‌گهر از سایرین بیشتر است.

البته اینکه مربی ایرانی در چنین تورنمنت بزرگی بتواند ملی‌پوشان ایران که اکثرا در تیم‌های خارجی عضویت دارند را به‌خوبی هدایت کند تردیدهایی وجود دارد. حالا باید دید مهدی تاج در ماموریتی که به او محول شده می‌تواند موفق باشد و یک مربی خوب و نامدار را روی نیمکت تیم ایران بنشاند یا باز هم شاید اتفاقاتی همچون داستان ویلموتس و قرارداد پرحاشیه با این مربی بلژیکی را شاهد خواهیم بود.
در کنار این مسائل در روزهای اخیر برخی اظهارنظرها از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس درخصوص اینکه بهتر است سرمربی تیم ملی ایرانی باشد شنیده می‌شود که چندان جالب نیست. اینکه در شرایط کنونی که اولویت‌های بسیار مهم‌تری در مسائل روز کشور برای نمایندگان خانه ملت وجود دارد آنها درحال اظهارنظر در مورد چنین مسائلی که نیاز به کار کارشناسی و تحلیل فنی صاحب‌نظران دارد می‌تواند تبعات زیادی برای فوتبال ما داشته باشد. بحث ورزش و به‌خصوص فوتبال معمولا برای نمایندگان مجلس جذاب است و می‌تواند آنها را در صدر اخبار قرار دهد، اما این سوال مطرح است که اگر تیم ملی با سرمربی مورد اشاره آنها نتواند در رقابت‌های پیش‌رو نتیجه‌ای قابل قبول کسب کند، آیا آنها پاسخگوی این ناکامی خواهند بود و سهم خود در این اتفاق را می‌پذیرند یا نه؟

 

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار