۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

سخنگوی وزارت خارجه ایران حضور احمد مسعود در مشهد را تکذیب نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه و در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در مورد صحت و سقم شایعه حضور احمد مسعود در مشهد از پاسخ دادن صریح طفره رفت. سعید خطیب زاده به بیان اینکه «سفر‌های انجام شده با موض...

سخنگوی وزارت خارجه ایران حضور احمد مسعود در مشهد را تکذیب نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه و در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در مورد صحت و سقم شایعه حضور احمد مسعود در مشهد از پاسخ دادن صریح طفره رفت.
سعید خطیب زاده به بیان اینکه «سفر‌های انجام شده با موضوع افغانستان عادی و با آگاهی دوستان در بخش‌ها و گروه‌های مختلف افغانستانی انجام شده و می‌شود» اکتفا کرد.
دو روز پیش برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از اسپوتنیک ادعا کرده بودند پسر احمد شاه مسعود در مشهد حضور دارد و در دیدار با اسماعیل خان، از فرماندهان جهادی افغانستان پیام امام‌علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان را به او رسانده است.

 

تاجیکستان، همسایه شمالی افغانستان، منتقد طالبان است و تاکنون خبر‌های متعددی مبنی بر سفر سران جبهه مقاومت ملی افغانستان و اقامت آن‌ها در این کشور منتشر شده است.
ایران نیز هر چند بار‌ها بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است، اما همزمان کوشش داشته تا با طالبان نیز در ارتباط باشد.
تهران از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان چندین مرتبه نمایندگان خود را راهی افغانستان کرده است. با این حال نماینده‌های طالبان در نشست اخیری که در تهران برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار شد، غایب بودند.

بیشتر بخوانید: علی میثم نظری: احمد مسعود در افغانستان است/ واثق نه ارتباطی با جبهه پنجشیر دارد و نه با احمد مسعود

این مساله به شبهات در مورد «تیره شدن» رابطه تهران با طالبان دامن زده و حالا «حضور» احمد مسعود در ایران که از وی بعنوان رهبر مخالفان طالبان نام برده می‌شود، بر این گمانه زنی‌ها افزوده است.
آقای خطیب زاده در ادامه با تایید اعزام نمایندگان ایران به کابل و دیدار با مقامات طالبان گفت: «هفته گذشته درباره صادرات برق سفری به افغانستان انجام شد. آقای کاظمی قمی هم مستقر شد و به کابل سفر می‌کند. رفت و آمد‌های دو کشور همسایه در جریان است.»

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار