۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

سامانه هوشمند معلم / ورود به سامانه هوشمند معلم + آموزش و راهنمای سامانه هوشمند معلم

سامانه هوشمند معلم / ورود به سامانه هوشمند معلم + آموزش و راهنمای سامانه هوشمند معلم

سامانه هوشمند معلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سامانه هوشمند معلم استان فارس برای ارائه خدمات شاغلان آموزش و پرورش، مستمری بگیران و بازنشستگان این استان راه اندازی شده است. سامانه هوشمند معلم فعال شد. با توجه به مجازی شدن تمامی آموزش ها و استفاده حداکثری از اینترنت و نرم افزارهای هوشمند استفاده از سامانه هوشمند معلم متداول شده است. اما دقت داشته باشید که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده از سامانه هوشمند معلم و همین طور بخش های مختلف گنجانده شده در این سامانه برای هر یک از اساتید و معلمان عزیز الزامی است. با اندیشه معاصر همراه باشید.

ورود به سایت سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir

با توجه به نیاز هر یک از معلمان به استفاده از سامانه هوشمند معلم و آشنایی با امکانات گنجانده شده در این سامانه کمک گرفتن از مشاوری آگاه و خبره در این زمان الزامی و مهم به نظر می رسد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده و همین طور بخش ها و امکانات گنجانده شده در سامانه هوشمند معلم می توانید با تیم مشاوره حرفه ای و کاردان در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

متقاضیان گرامی دقت فرمایید کلیه امور دانشجویی مربوط به سامانه هوشمند معلم اعم از ثبت نام، ویرایش اطلاعات و درخواست های دانشجویی به صورت اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی moalem.farsedu.ir انجام می گیرد.

 

در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند انجام امور در این سامانه می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید. شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی خصوصی است که هیچ ارتباط سازمانی با سامانه هوشمند معلم ندارد.

سامانه هوشمند معلم، سامانه ای برای ارائه خدمات غیر حضوری به معلمان و مستمری بگیران می باشد. لذا، تمامی مستمری بگیران، معلمان شاغل و معلمان بازنشسته می توانند با اطلاعات کاربری خود به سایت moalem.farsedu.ir  وارد شده و از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند.

آموزش و راهنمای ورود به سامانه هوشمند معلم

ابتدا وارد سایت هوشمند معلم فارس moalem.farsedu.ir شوید

همکاران شاغل و بازنشسته در قسمت نام کاربری (کد پرسنلی) و در قسمت رمز عبور (کد ملی) را وارد و سپس «ورود» را بزنید.

مستمری بگیران برای ورود کد ملی خود را در هر دو قسمت نام کاربری و رمز عبور وارد و سپس «ورود» را انتخاب کنند.

راهنمای فراموشی رمز عبور و نحوه بازیابی رمز عبور

گزینه »رمز عبور را فراموش کرده ام!« را انتخاب کنید

سپس در صفحه باز شده در کادر «آدرس ایمیل» ایمیلی را که در کارتابل کاربری ثبت نموده اید وارد کنید و «بازیابی» را بزنید

رمز به ایمیل شما ارسال شده و میتوانید وارد سامانه هوشمند معلم شوید.

استفاده از سامانه هوشمند معلمان با مزیت های زیادی برای فرد همراه است. از میان مهم ترین مزیت های استفاده از این سامانه برای معلمان می تواند نتایج بسیار خوب و مثبتی را در سامانه به همراه داشته باشد.

در ادامه این نوشته با ذکر مزیت های استفاده از سامانه هوشمند معلم در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

بالا رفتن قدرت خلاقیت و افزایش حس مشارکت اجتماعی

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از سامانه هوشمند معلم بالا رفتن قدرت خلاقیت دانش آموزان و افزایش حس مشارکت اجتماعی آن هاست.

در این سامانه هوشمند معلم امکان برگزاری انواع مسابقات هیجان انگیز و جالب از جمله مسابقات نقاشی، عکاسی و همین طور چالش های جذاب یک دقیقه ای و چالش یک داستان را دارد.

بدین ترتیب تمامی دانش آموزان می توانند با تنوع ایده ها و نظرات و افکار مختلفی آشنایی لازم را پیدا کنند و در ادامه مشارکت اجتماعی خود را نیز بالاتر ببرند.

 

پیشرفت و موفقیت درسی دانش آموزان

دومین و شاید یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از سامانه هوشمند معلم رسیدن به پیشرفت تحصیلی و درسی دانش آموزان است.

در سامانه هوشمند معلمان انواع تست های شخصیت شناسی گنجانده شده که می تواند مورد استفاده دانش آموزان قرار بگیرد.

به کمک این تست های شخصیت شناسی موجب آشنایی هر چه بیشتر معلم با تیپ شخصیتی دانش آموزان می شود و همین موضوع به بهتر شدن روند تدریس معلم کمک می کند و نتیجه اش هم چیزی به جز پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نیست.

از میان انواع تست های شخصیت شناسی می توان به تست MBTI، هوش های چندگانه گاردنر، سنجش خلاقیت پائول تورنس و تست هوش هیجانی بار-آن اشاره کرد.

. مدیریت درست کلاس های درسی

در سامانه هوشمند معلمان امکان حضور و غیاب دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس ثبت می شود و والدین می توانند به راحتی به شکل اینترنتی و آنلاین از نبود دانش آموزان در سر کلاس های مدرسه مطلع شوند.

نکته جالب توجه این که، بخشی تحت عنوان نفرات برتر نیز در سامانه هوشمند معلم تعبیه شده است که معلم می تواند در آن برای رتبه بندی دانش آموزان کلاس خود اقدام کنند.

. بهبود شیوه های تدریس معلم

از آن جایی که کارنامه درسی و نمره های هر یک از دانش آموزان در سامانه هوشمند معلم درج شده است در نتیجه معلمان می توانند شیوه تدریس خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و در صورت داشتن قصوری در تدریس آن را اصلاح کنند.

دانلود جدیدترین نسخه سامانه هوشمند معلم

خوشبختانه جدیدترین نسخه سامانه هوشمند معلم به آسانی و به صورت رایگان در دسترس معلمان است و هر فرد می تواند به راحتی برای دانلود آن اقدامات لازم را انجام دهد.

بدین ترتیب و با دانلود جدیدترین نسخه هوشمند معلم هر یک از معلمان می توانند به راحتی به پیشرفت تدریس و رسیدن به موفقیت بیشتر دانش آموزان کمک کند.

آیا امکان نصب سامانه هوشمند معلمان بر روی گوشی اندروید وجود دارد؟

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که آیا امکان نصب سامانه هوشمند بر روی تلفن همراهی با سیستم عامل اندروید وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که بله هر یک از معلمان در صورت تمایل به استفاده از این نرم افزار جامع و کاربردی می توانند برای نصب و راه اندازی آن بر روی تلفن همراهی با سیستم عامل اندروید اقدام کنند.

چگونه می توان برای ورود به سایت هوشمند معلم اقدام کرد؟

یکی از مسائلی که هر یک از معلمان مایل به استفاده از سامانه هوشمند معلم باید از آن مطلع باشند در رابطه با نحوه ورود به این سامانه کاربردی است.

در رابطه با شیوه ورود به سایت هوشمند معلم به وسیله نام کاربری و همین طور رمز عبور برای هر یک از معلمان امکان پذیر است.

در رابطه با امکانات سامانه هوشمند معلم چه می دانید؟

در سایت هوشمند فرهنگیان امکانات مختلفی گنجانده شده است که بهتر است از آن ها اطلاع پیدا کنید.

از میان امکانات گنجانده شده در سامانه هوشمند می توان به بخش بانک نمونه سؤالات ضمن خدمت و همین طور سامانه دانش آموزی سناد اشاره کرد.

البته به جز این دو مورد امکانات دیگری از جمله بهترین و جامع ترین آموزش ها در حوزه کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، سامانه ابلاغ فرهنگیان و همین طور صندوق وام ضروری نیز در این سامانه وجود دارند.

البته هر یک از معلمان شرکت کننده در طرح ضمن خدمت فرهنگیان می توانند بانک نمونه سؤالات ضمن خدمت را در این سامانه به راحتی پیدا کنند و اقدامات لازم را برای مطالعه دقیق و مفهومی این نمونه سؤالات انجام دهند.

بعلاوه، در این سامانه دو بخش مشاوره تحصیلی و همین طور اخبار و اطلاعیه ها را نیز در این سامانه مشاهده فرمایید.

 

آیا امکان نصب و استفاده از سایت هوشمند معلم بر روی تبلت نیز وجود دارد؟

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که آیا می توان برای نصب و استفاده از سایت هوشمند فرهنگیان بر روی تبلت نیز وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که بله به راحتی می توانید برای نصب سامانه هوشمند معلم بر روی تبلت نیز وجود دارد.

چگونه می توان به وسیله کامپیوتر شخصی وارد سایت هوشمند معلم شد؟

دوستان عزیز دقت داشته باشید که به وسیله کامپیوتر شخصی نیز می توانید وارد سایت هوشمند معلمان شوید.

برای ورود به این سامانه ابتدا باید در مرورگر گوگل خود آدرس این سایت یعنی moalem.farsedu.ir را درج کنید و بعد از باز شدن اولین صفحه سایت با درج نام کاربری و رمز عبور و همین طور کد امنیتی وارد سامانه شوید.

در مورد سامانه شاد چه می دانید؟

در این نوشته مرتبط با سامانه هوشمند معلم بهتر است کمی هم در رابطه با سامانه شاد آموزش و پرورش که مورد استفاده معلمان نیز هست با شما صحبت کنیم.

سامانه ای که این روزها و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا این روزها استفاده از آن در میان دانش آموزان، معلمان و خانواده های آنان بسیار متداول شده است.

در واقع، این روزها امکان حضور در مدارس به دلیل همه گیری وحشتناک ویروس کرونا وجود ندارد و در نتیجه هر یک از معلمان برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان ملزم به استفاده از آن هستند.

البته قبل از هر چیز اطلاع از نحوه ورود و ثبت نام در آن به عنوان یک معلم نیز برای هر یک از معلمان عزیز الزامی و مهم به نظر می رسد.

هر یک از معلمان گرامی با ارائه آموزش های لازم در این سامانه شناخته شده می توانند به عقب نیفتادن دانش آموزان از ادامه تحصیل در این ایام کرونایی کمک شایان توجهی داشته باشند.

چگونه می توان از سامانه شاد استفاده کرد؟

سامانه شاد به عنوان یکی از جامع ترین سامانه های آموزشی بر روی دستگاه های مختلفی قابل استفاده است.

به این معنا که هر یک از دانش آموزان می توانند برای دریافت آموزش های لازم وارد از سامانه شاد از طریق گوشی تلفن همراه خود اقدام کنند.

البته دقت داشته باشید که تنها از طریق گوشی های دارای سیستم عامل اندروید می توان برای ورود به سامانه شاد اقدام کرد و این سامانه بر روی گوشی های آیفون قابل استفاده نیست.

در واقع، هنوز نسخه آیفون این اپلیکیشن ساخته نشده است و در نتیجه تنها می توان آن را بر روی گوشی های اندروید نصب کرد.

از طرف دیگر، به کمک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی هم می توان برای ورود به سامانه شاد اقدام کرد. البته این سامانه بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی قابل نصب نیست و بدین ترتیب الزاماً باید از نسخه تحت وب این سامانه استفاده شود.

سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir

با توجه به غیر حضوری شدن مدارس در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، سامانه های مختلفی در راستای افزایش کیفیت آموزش های مجازی روی کار آمده است. همه این سامانه ها زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند و می توانند مورد استفاده دانش آموزان، مدارس، معلمان و حتی اولیای دانش آموزان قرار گیرند.

در این میان، غیر حضوری شدن مدارس و آموزش های مجازی باعث کاهش کیفیت آموزشی شده است و نیاز به یک سیستم یکپارچه برای ارائه خدمات غیر حضوری به معلمان مختلف در استان فارس احساس می شود. سامانه هوشمند معلم در کنار سامانه هوشمند مدرسه استان فارس در راستای ارائه همین خدمات روی کار آمده است.

اتوماسیون هوشمند مدارس و مراکز آموزشی فارس آموز به نشانی moalem.farsedu.ir، یکی از بهترین سامانه هایی است که برای ارائه خدمات به معلمان استان فارس روی کار آمده است. در واقع، تمامی معلمان در استان فارس می توانند با ورود به سامانه هوشمند معلم به نشانی اینترنتی moalem.farsedu.ir و وارد کردن اطلاعات کاربری، از خدمات مختلف این سامانه استفاده نمایند.

این سایت در راستای وارد کردن اطلاعات دانش آموزان برای سازماندهی به ذهن معلم و پرونده های مربوط کلاس درسی دانش آموزان روی کار آمده است. تمامی معلمان می توانند با ورود به این سامانه، از خدمات مختلفی که این سامانه در اختیار آن ها قرار داده است، استفاده کنند.

لازم به ذکر است که سامانه هوشمند معلم و یا همان اتوماسیون هوشمند مدارس و مراکز آموزشی فارس آموز، برای تمامی معلمان شاغل و بازنشسته در استان فارس قابل استفاده می باشد؛ اما روش ورود و اطلاعات ورودی به این سایت در هر یک از افراد متفاوت است که در ادامه مقاله آن ها را توضیح می دهیم. همچنین، این سامانه برای استفاده مستمری بگیران آموزش و پرورش نیز قابل دسترسی می باشد.

بدیهی است که بقیه معلمان در استان های دیگر کشور نمی توانند به سامانه هوشمند معلم استان فارس وارد شوند؛ چرا که این سامانه برای ارائه خدمات مختلف به معلمان استان فارس روی کار آمده است.

برای ورود مستقیم به سامانه هوشمند معلم استان فارس به نشانی moalem.farsedu.ir می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صورت مستقیم به اتوماسیون هوشمند مدارس و مراکز آموزشی فارس آموز وارد شوید.

ورود مستقیم به سایت سامانه هوشمند معلم

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس هوشمند می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و با سایت مدرسه هوشمند نیز آشنا شوند.

همانطور که در ذکر شد، تمامی معلمان در استان فارس و مستمری بگیران آموزش و پرورش می توانند به سامانه هوشمند معلم به نشانی moalem.farsedu.ir وارد شده و از خدمات مختلف این سامانه همانند سامانه کارسنج که برای خدمت رسانی به فرهنگیان ایجاد شده، استفاده نمایند.

نحوه ورود به سایت هوشمند معلم برای شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت یکسان انجام می شود؛ اما اطلاعاتی که باید برای ورود مستمری بگیران به این سامانه وارد شود، متفاوت از معلمین شاغل و بازنشسته خواهد بود. در ادامه نحوه ورود به این سامانه برای هر دو گروه توضیح خواهیم داد.

نکته: مرورگرهای مورد نیاز برای ورود به سامانه هوشمند معلم استان فارس شامل مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس و یا مایکروسافت ادج می باشد. برای استفاده بهتر از این سایت بهتر از که مرورگر مایکروسافت ادج و ویندوز ۱۰ استفاده نمایید.

ورود به سایت سامانه هوشمند معلم برای معلمان شاغل و بازنشسته moalem.farsedu.ir

برای ورود به این سایت، ابتدا باید به آدرس اینترنتی سامانه هوشمند معلم به نشانی moalem.farsedu.ir وارد شوید. سپس، اطلاعات مربوط به ورود به این سامانه را وارد کنید.

برای ورود به سامانه هوشمند معلم استان فارس، ابتدا باید در گوگل عبارت «سامانه هوشمند» را جستجو کنید.

پس از اینکه گوگل برای شما این سامانه را جستجو کرد، بر روی آن کلیک کرده تا به سایت اصلی وارد شوید.

پس از ورود به سایت، می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در این مرحله دقت داشته باشید که نام کاربری شما برابر کد پرسنلی و رمز عبور شما برابر کد ملی شما می باشد. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کد امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه هوشمند معلم

یکی دیگر از سامانه هایی که برای دانشجویان معلم دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده، سامانه هدف فرهنگیان می باشد که افراد می توانند با وارد نمودن کد ملی و شماره دانشجویی به سایت هوشمند سازی فرهنگیان وارد شوند.

ورود به سایت سامانه هوشمند معلم برای معلمان مستمری بگیران moalem.farsedu.ir

برای ورود مستمری بگیران به سامانه هوشمند معلم استان فارس، ابتدا باید در گوگل عبارت «سامانه هوشمند» را جستجو شود. پس از اینکه گوگل برای شما این سامانه را جستجو کنید، بر روی آن کلیک کنید تا به سایت اصلی وارد شوید.

پس از ورود به سایت، می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در این مرحله دقت داشته باشید که نام کاربری شما برابر کد ملی و رمز عبور شما برابر کد ملی شما می باشد. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کد امنیتی را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

امکانات سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir

سامانه هوشمند معلم استان فارس، سامانه ای در راستای ارائه خدمات به معلمان و مستمری بگیران آموزش و پرورش در استان فارس می باشد. تمامی معلمان و مستمری بگیران آموزش و پرورش می توانند با وارد کردن اطلاعات کاربری به سامانه هوشمند معلم وارد شده و از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند. در ادامه به بعضی از امکانات این سامانه اشاره می کنیم. لازم به ذکر است که این امکانات روز به روز افزایش می یابد و ممکن است در بازه های زمانی مختلف، بتوان امکانات بیشتری را از این سایت دریافت کرد.

معلمان شاغل و معلمان بازنشسته و مستمری بگیر می توانند با اطلاعات کاربری خود به سایت moalem.farsedu.ir وارد شده و از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند.

یکی از امکاناتی که معمولا در سامانه هوشمند معلم به معلمان و مستمری بگیران ارائه می شود، دریافت فیش حقوقی فرهنگیان در این سامانه است. تمامی افرادی که جزو افراد استخدامی آموزش و پرورش و یا جزو مستمری بگیران و بازنشستگان آموزش و پرورش می باشند، می توانند با ورود به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت کنند. البته برای سایر معلمان سراسر کشور سامانه فیش حقوقی فرهنگیان در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند با وارد نمودن اطلاعات موردنیاز به فیش حقوقی خود دسترسی داشته باشند.

امکانات سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir

یکی دیگر از امکاناتی که در سامانه هوشمند معلم فارس وجود دارد، دسترسی به سامانه آزمون سراسری فارس می باشد. تمامی دانش آموزان و معلمان می توانند با ورود به سامانه آزمون سراسری فارس به نشانی konkoor.farsedu.ir، از خدمات مختلف این سامانه که شامل ضریب درس ها و رشته های تحصیلی، کارنامه پذیرفته شدگان آزمون سراسری، دریافت دفترچه سوالات آزمون سراسری و … می باشد، استفاده نمایند.

همه امکانات ذکر شده که در سامانه آزمون سراسری فارس به نشانی اینترنتی konkoor.farsedu.ir، قابل دریافت می باشد، جزو مهم ترین امکاناتی است که زیر مجموعه امکانات سامانه هوشمند معلم استان فارس می باشد.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سامانه هوشمند معلم و نحوه دسترسی به آن را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی می نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

سوالات متداول

۱-  سایت سامانه هوشمند معلم فارس چیست ؟
نشانی سایت هوشمند معلم استان فارس به آدرس اینترنتی moalem.farsedu.ir می باشد که لینک مستقیم ورود به آن در متن مقاله موجود می باشد.

۲- نحوه ورود به سایت هوشمند معلم چگونه است ؟
مراحل تصویری ورود به سایت هوشمند معلم برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته در متن مقاله توضیح داده شده است.

۳-  امکانات سایت هوشمند معلم مدارس فارس چیست ؟
مطابق متن مقاله از طریق سایت هوشمند معلم می توان به دریافت فیش حقوقی فرهنگیان پرداخت.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار