۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

زنده شدن مرد یاسوجی در سردخانه همه را شوکه کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ویدئویی از انتقال پیکر یک مرد از سردخانه در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می چرخد که روایتگر زنده شدن یک فرد فوت شده است. مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در تشریح فرآیند انتقال پیکر یک م...

زنده شدن مرد یاسوجی در سردخانه همه را شوکه کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ویدئویی از انتقال پیکر یک مرد از سردخانه در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می چرخد که روایتگر زنده شدن یک فرد فوت شده است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در تشریح فرآیند انتقال پیکر یک مرد در سردخانه گفت: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز شنبه فردی به مرکز بهداشتی درمانی «ممبی» منتقل شد و هیچ گونه علائم حیاتی در بدو ورود به مرکز نداشت.

هاشم طاهری افزود: برای این فرد به مدت یک ساعت عملیات احیا «cpr» انجام شد که متأسفانه ناموفق بوده و پس از گذشت یک ساعت از انجام «cpr» متوفی هیچ گونه علائمی از نشانه‌های حیات نداشته و نوار قلب صاف برای بیمار ثبت شده که در حال حاضر موجود بوده و ضمیمه پرونده شده است.

او با بیان اینکه پزشکان بستر و درمان با توجه به قواعد پزشکی ملزم هستند که کیس ها را «cpr» کنند، اظهار کرد: در عین اینکه پزشک تأیید کرده که مرگ مربوط به چند ساعت قبل بوده، ولی بنا به قاعده پزشکی مبنی بر احیای همه افراد و در هر شرایطی به مدت یک ساعت احیا اجرا و با توجه به شرایط متوفی، بی نتیجه بود.

طاهری افزود: خطا در بررسی علائم حیاتی و فضای احساسی حاکم بر سردخانه باعث انتقال مجدد پیکر به بیمارستان توسط اورژانس شد.

طاهری تصریح کرد: همه ما باید توجه کنیم که با نظرات غیر کارشناسانه باعث آسیب‌های روحی و روانی برای مردم و جامعه نشویم و در نظر داشته باشیم که بررسی علائم حیاتی شرایط خاصی دارد و ما نباید بدون دانش لازم به بررسی و نظر در مورد افراد بپردازیم و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بازماندگان و مردم شویم.

طاهری افزود: همچنین نباید تلاش نیروهای خدوم کادر درمان را زیر سوال ببریم، کسانی که علی رغم همه مشکلات با دل و جان در خدمت مردم هستند و از هیچ گونه تلاشی دریغ ندارند.

مدیر شبکه بهداشت بهمئی گفت: مجدداً از طرف پزشکان و کادر درمان شهرستان به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و لازم است همه ما به چند نکته در مورد مرگ توجه کنیم که اگر نبض و تنفس به مدت ۱۰ ثانیه چک شود و بیمار این دو علامت را نداشته باشد، یعنی دچار ایست قلبی و تنفسی شده و نیاز به احیا دارد.

او تصریح کرد: بدن انسان پس از مرگ به صورت تدریجی سرد می‌شود و ممکن است دمای بدن با توجه به محیط اطراف تا چندین ساعت بالا باشد.

طاهری گفت: نکته بعدی جمود نعشی که پس از مرگ به دلیل انقباض در عضلات بدن ایجاد می‌شود بوده و این حرکات به نحوی است که خیلی اوقات احساس می‌شود میت حرکت می‌کند، ولی این حرکات نشانه حیات نیست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار