۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

زنان مبتلا به سرطان درمان خود را به دلیل کرونابه تأخیر نیندازند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اعظم السادات موسوی، رئیس انجمن  متخصصین زنان و مامایی ایران درباره برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی، اظهار داشت: این کنگره ششم تا نهم مهرماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی به عب...

زنان مبتلا به سرطان درمان خود را به دلیل کرونابه تأخیر نیندازند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اعظم السادات موسوی، رئیس انجمن  متخصصین زنان و مامایی ایران درباره برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی، اظهار داشت: این کنگره ششم تا نهم مهرماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی به عبارتی ترکیبی بسته به شرایط کرونا برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های زنان و مامایی ایران با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و در این گردهمایی تبادل اطلاعات میان پزشکان نیز انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ارائه جدیدترین تکنیک‌های جراحی در حوزه زنان، ارائه نتایج تحقیقات بین المللی طب زنان همچنین ارائه گایدلاین‌های جدید درمانی در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، گفت: از دیگر محورهای مورد بحث در این کنگره مباحث علمی در زمینه حاملگی‌های پرخطر، منوپوز، تصویربرداری، انکولوژی ژنیکولوژی، ژنیکولوژی نوجوانان و کودکان، یوروژنیکولوژی، ژنیکولوژی سیاستگذاری سلامت زنان و بهبود کیفیت است.

رئیس کنگره بین‌المللی متخصصین زنان و مامایی ایران با بیان اینکه همچنین تلاش می‌شود در این کنگره مشکلات حقوقی مربوط به روش‌های درمان ناباروری نیز مورد بحث قرار گیرد، گفت: دستاوردهای علمی در زمینه تولد نوزاد سالم و موضوع انکولوژی و بارداری در زنان جوان مبتلا به سرطان نیز در کنگره توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بررسی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی مراجعه بیماران به دلیل بیماری‌های ژنیکولوژی، مشکلات کف لگن مانند افتادگی، بی اختیاری ادرار، سوزش و مشکلات جنسی است، گفت: بر همین اساس نیز در کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی این مباحث نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با اشاره به موضوع کرونا، اظهار داشت: از زمانی که کرونا در کشور و شیوع یافته به دلیل ترس افراد از مراجعه به پزشک و خطر ابتلا به کرونا با سونامی بیماری‌های پیشرفته سرطان در زنان مواجه شده‌ایم؛ چرا که بیش از ۹۰ درصد بیماران علائم ابتلا به سرطان را قبل از شیوع کرونا داشته‌اند ولی از ترس ابتلا به کرونا دیر به پزشک مراجعه کرده‌اند و یا به دلیل کرونا درمان‌های خود را ناقص رها کرده‌اند.

وی با اشاره به غفلت‌های انجام شده جهت آموزش به افراد جامعه و بیماران در مورد لزوم به موقع مراجعه به پزشک جهت تشخیص به هنگام بیماری از جمله بیماری سرطان، گفت: تشخیص زودهنگام سرطان سبب درمان موفقیت آمیز آن خواهد شد ولی شرایط کرونا سبب شد که بیماران دیرتر به پزشک مراجعه کنند و یا درمان آنها با تأخیر و چالش همراه شود.

موسوی گفت: در حال حاضر به ویژه در بیمارستانهای دولتی مانند بیمارستان امام خمینی(ره) با حجم زیادی از بیمارانی مواجه هستیم که دارای سرطان های پیشرفته هستند؛ بنابراین به بیماران توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با علائم ابتلا به سرطان حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بیماری خود را جهت درمان به تعویق نیندازند.

رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران متذکر شد: همچنین به این نکته توجه داشته باشند که کلینیک‌های درمانی و مطب پزشکان و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از انتقال کرونا را در نظر گرفته‌‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار