۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

زمان دقیق واریز مابه تفاوت حقوق بازنشستگان تیر ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با توجه به گزارش‌ها، علیرغم تاکید فراوان کانون‌های بازنشستگی بر پرداخت هرچه سریعتر مابه‌التفاوت فروردین، سازمان تامین اجتماعی از تامین اعتبار هزار و چهارصد میلیارد تومانی برای این منظور بازمانده و...

زمان دقیق واریز مابه تفاوت حقوق بازنشستگان تیر ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با توجه به گزارش‌ها، علیرغم تاکید فراوان کانون‌های بازنشستگی بر پرداخت هرچه سریعتر مابه‌التفاوت فروردین، سازمان تامین اجتماعی از تامین اعتبار هزار و چهارصد میلیارد تومانی برای این منظور بازمانده و وعده داده در خرداد مابه‌التفاوت فروردین پرداخت خواهد شد؛ با اینهمه آیا منظور از خردادماه، آخر این ماه است یا خیلی زودتر از پرداخت حقوق‌ها مابه‌التفاوت‌ها پرداخت خواهد شد؟

درباره این موضوع بازنشستگان ضمن انتقاد از این تاخیر طولانی می‌گویند: «انتظار داریم در هفته اول خرداد مابه‌التفاوت‌ها پرداخت شود و کار را به روزهای پایانی ماه موکول نکنند.»

بازنشستگان خوزستانی علاوه بر انتقاد از این تاخیر می‌گویند: «نگرانیم پرداخت مابه‌التفاوت در گیرودار تغییرات مدیریتی و بر سر کار آمدن دولت جدید بیفتد و حق بازنشستگان ضایع شود؛ باید سازمان هرچه زودتر معوقات بازنشستگان را پرداخت کند تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.»

همسان‌سازی حقوق بدین معنی است که فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد نزدیک شود. در ماده۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمان رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، ‌حقوق بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران را ترمیم کند. بر این اساس در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تأکید شده و دولت مکلف است هرساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی، این امر را در دستور کار قرار دهد.

در سال ۱۳۹۹با تصویب مجلس و تأیید هیأت وزیران، مقرر شد تا ۳۷ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. این مصوبه اکنون مراحل پایانی را طی کرده و تا روزهای آتی به مالکیت سازمان درمی‌آید.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار