۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

زالوهایی در لباس ایجنت یا همان دلال؛ استقلال یک ‌سوم بودجه ملوان را صرف ایجنت بازیکنش کرد!/ اختلاف طبقاتی در فوتبال ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در تازه‌ترین اظهاراتش در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به موضوع دستمزد ایجنت آرتور کوین یامگا بازیکن فرانسوی تیم استقلال پرداخت. جایی که عنوان کرد تنه...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در تازه‌ترین اظهاراتش در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به موضوع دستمزد ایجنت آرتور کوین یامگا بازیکن فرانسوی تیم استقلال پرداخت. جایی که عنوان کرد تنها دستمزد دلال این بازیکن برای پیوستن به استقلال ۲۶۰ هزار یورو تعیین شده است!

مبلغی هنگفت که برای استخدام یک بازیکن نسبتاً خوب اروپایی یا یک مربی سطح B برای کار در لیگ برتر فوتبال ایران کافیست! چطور ممکن است یک ایجنت در حد و اندازه بازیکن یا مربی دستمزد بگیرد در حالی که اغلب دستمزد ایجنت‌ها درصد کمی (حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد) از کل مبلغ است. این در حالی است که دستمزد خود یامگا چیزی در حدود ۳۰۰ هزار دلار برای یک فصل بازی برای تیم استقلال بوده است. بازیکنی تاثیرگذار که در ۲۷ دیدار این تیم در لیگ برتر از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان رفت. در سوپرجام بازیکن ثابت این تیم بود و در دیدارهای جام حذفی (تا پیش از مصدوم شدن در دربی برگشت) همواره یکی از بازیکنان تاثیرگذار، پنالتی زن، گلزن و فوتبالیست‌ مورد اعتماد سرمربی اش به شمار می رفت.

وجود روابط غیرمعمول بین برخی از مسئولان باشگاه استقلال طی سال های اخیر و حضور زالوهایی به شکل دلال دور و بر این تیم موجب شده تا مجموعه بزرگ استقلال که خیلی‌ها برای حضور بازیکن‌شان در این تیم باید هزینه کنند به چنین روزی بیافتد که مجبور شود برای دلال یک بازیکن به اندازه هزینه به خدمت‌گیری یک مربی اروپایی درجه دو هزینه کند! در چنین روزهایی است که جای خالی کمیته فنی در باشگاه به شدت توی ذوق می‌زند!

نکته تأسف بار آنجاست که محاسبه ۲۶۰ هزار یورو به قیمت امروز هر یورو ۵۶,۰۰۰ تومان رقمی معادل ۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان را مشخص می کند. عددی که برای به خدمت‌گیری سه بازیکن معمولی و یا ۲ بازیکن خوب لیگ برتری کافیست. باور این موضوع که باشگاهی مثل ملوان بندر انزلی با بودجه‌ای تقریباً سه برابر همین مبلغ (۲۶۰ هزار یورو) فصل بیست و دوم لیگ برتر را پشت سر گذاشته تعجب‌آور بودن این وضعیت را بیش از پیش نمایان می‌کند! در واقع هزینه باشگاه استقلال برای ایجنت یکی از بازیکنانش در فصل گذشته تقریباً یک سوم کل بودجه باشگاه ملوان در فصل قبل بوده است!

این نشان می‌دهد سوءمدیریت در باشگاه استقلال در تابستان ۱۴۰۱ تا کجا پیش رفت و در نهایت این مجموعه را با هزینه ۶۲۰ میلیارد تومانی برای یک فصل مواجه کرد. عددی که حجت کریمی در صحبت‌هایش در برنامه فوتبال برتر به آن پرداخت و معتقد بود این عدد و رقم بسیار هنگفت است که ظاهراً درست می‌گفت.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار