۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال + بیوگرافی، سابقه و مبلغ قرارداد / همسر ریکادو کیست + عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال + بیوگرافی و مبلغ قرارداد. پس از کش و قوس‌های فراوان، ریکاردو ساپینتو با عقد قراردادی به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت...

ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال + بیوگرافی، سابقه و مبلغ قرارداد / همسر ریکادو کیست + عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال + بیوگرافی و مبلغ قرارداد. پس از کش و قوس‌های فراوان، ریکاردو ساپینتو با عقد قراردادی به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت معرفی شد تا این مربی در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر هدایت استقلالی‌ها را بر عهده داشته باشد.

کارنامه سرمربی جدید استقلال/ مربی‌ پرتغالی یک سال هم دوام نیاورده!

ساپینتو که چند فصل پیش هم شایعه حضورش در فوتبال ایران به گوش خورده بود، این بار پیشنهاد باشگاه استقلال را پذیرفت تا تجربه‌ جدیدی در کارنامه‌ مربی‌گری‌اش ثبت کند.

این مربی پرتغالی در دوران مربی‌گری‌اش روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و طی ۱۰ سال اخیر، ۱۳ بار تیم عوض کرده که این مساله در نوع خود قابل توجه است.

ساپینتو در طی دوران مربی‌گری‌اش، نتوانسته ثباتی در تیم‌هایش داشته باشد تا جایی که این مربی یک سال هم نتوانسته در یک تیم دوام بیاورد. بیشترین حضور این مربی پرتغالی در تیم استاندارد لیژ بلژیک بوده که ۳۶۴ روز در این تیم حضور داشت و یک قهرمانی جام حذفی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ برای این تیم به ارمغان آورد و به نوعی می‌توان گفت بهترین عملکرد این مربی و تنها جام کسب شده توسط او، در استاندارد لیژ بلژیک رقم خورده است.

کمترین حضور این مربی پرتغالی در تیم الفاتح عربستان بوده که در ۸۴ روز، تنها در ۵ بازی روی نیمکت این تیم عربستانی حضور داشته است که یک برد، یک تساوی و ۳ باخت نتیجه حضور او در این تیم بوده است.

ساپیتنو کار خود را در مربی‌گری در تیم‌های پایه اسپورتینگ آغاز کرده و آخرین عملکرد او، فصل گذشته در موریرنسه پرتغال رقم خورده که این تیم در پایان فصل لیگ پرتغال با ۲۹ امتیاز در رده شانزدهم جدول این مسابقات قرار گرفت و به پلی‌آف سقوط کنندگان راه پیدا کرد.

تهدید باشگاه استقلال توسط گزینه سرمربی گری اروپایی / رفتار کنترل نشدنی این سرمربی / آجورلو و بازکنان مراقب رفتارشان باشند!

تهدید باشگاه استقلال توسط گزینه سرمربی گری اروپایی / رفتار کنترل نشدنی این سرمربی / آجورلو و بازکنان مراقب رفتارشان باشند!

عملکرد ریکاردو ساپینتو در تیم‌هایی که مربی‌گری کرده به شرح زیر است:

اسپورتینگ پرتغال (۲۳۳ روز)

۳۰ بازی: ۱۵ پیروزی، ۷ تساوی و ۸ باخت

رداستار بلگراد (۲۳۳ روز)

۱۱ بازی: ۸ پیروزی و ۳ باخت

او.اف.آی کرته یونان (۲۵۷ روز)

۳۴ بازی: ۱۵ پیروزی، ۷ تساوی و ۱۲ باخت

آترومیتوس آتن (۲۷۷ روز)

۳۲ بازی: ۱۰ پیروزی، ۱۱ تساوی و ۱۱ باخت

بلننزس پرتغال (۱۶۷ روز)

۲۸ بازی: ۸ پیروزی، ۸ تساوی و ۱۰ باخت

الفاتح عربستان (۸۴ روز)

۵ بازی: ۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ باخت

استاندارد لیژ بلژیک (۳۶۴ روز)

۴۲ بازی:‌ ۲۰ پیروزی، ۱۳ تساوی و ۹ باخت

لگیا ورشو لهستان (۲۳۱ روز)

۲۸ بازی: ۱۶ پیروزی، ۶ تساوی و ۶ باخت

براگا پرتغال (۱۷۳ روز)

۳۰ بازی: ۱۸ پیروزی، ۵ تساوی و ۷ باخت

واسکودوگاما برزیل (۷۶ روز)

۱۵ بازی: ۳ پیروزی، ۶ تساوی و ۶ باخت

غازی‌ عینتاب ترکیه (۱۱۶ روز)

۱۷ بازی: ۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۷ باخت

موریرنسه پرتغال (۱۷۵ روز)

۱۷ بازی: ۵ پیروزی، یک تساوی و ۱۱ باخت

در نهایت پس از مدت‌ها وقفه بالاخره جانشین فرهاد مجیدی در استقلال تهران مشخص شد و ریکاردو ساپینتو هدایت استقلال را در لیگ برتر بیست و دوم برعهده خواهدداشت.

ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال  + بیوگرافی، سابقه و مبلغ قرارداد / همسر ریکادو کیست + عکس

ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال + بیوگرافی، سابقه و مبلغ قرارداد / همسر ریکادو کیست + عکس

سوابق و بیوگرافی ریکاردو ساپینتو، سرمربی جدید استقلال

مربی تازه وارد و پرتغالی استقلال، ۴۹ سال دارد و در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و رئال سوسیه داد و استاندارد لیژ بلژیک توپ زده است.

وی همچنین سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی پرتغال را در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ در کارنامه دارد. او ۴۵ بازی برای پرتغال انجام داد و ۱۰ گل هم به ثمر رساند.

ساپینتو مربی‌گری را از باشگاه لیریای پرتغال در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و به عنوان دستیار در این باشگاه فعالیت کرد. وی پس از آن به عنوان سرمربی اسپورتینگ در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. ستاره سرخ بلگراد، لژیا ورشو، استانداردلیژ، واسکودوگاما، براگای پرتغال و مورینزه از جمله تیم‌هایی بوده‌اند که وی در آنها سرمربی گری کرده‌است.

افتخارات ساپینتو در دوران بازی به قهرمانی در لیگ پرتغال با اسپورتینگ لیسبون و نایب قهرمانی یوفاکاپ در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ محدود می‌شود.

در عرصه مربی گری نیز وی به همراه استانداردلیژ موفق شد به عنوان قهرمانی جام حذفی بلژیک در سال ۲۰۱۸ دست یابد.

گرچه از زمان اعلام حضور وی در استقلال، انتقادهای زیادی در فضای مجازی علیه ساپینتو مطرح شده، اما نباید فراموش کرد که وی در کارنامه‌اش ضعف آنچنانی هم ندارد و شاید باید منتظر ماند و استقلال مدل ساپینتو را دید.

به نظر می رسد بخش اعظم انتقادها به این موضوع برمی گردد که از زمان استعفای مجیدی، نام‌های بزرگی همچون استراماچونی و پتکوویچ در فضای مجازی مطرح شده بود.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط