۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور/ افزایش نسبی دما از هفته آینده

به گزارش اندیشه معاصر؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری شاهد رگبار باران و گاهی رعدوبرق هستیم...

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور/ افزایش نسبی دما از هفته آینده

به گزارش اندیشه معاصر؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری شاهد رگبار باران و گاهی رعدوبرق هستیم گفت:در استان‌های فارس، اصفهان، جنوب یزد، کرمان، شمال هرمزگان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان ، مازندران، گلستان و شرق گیلان شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود و در نواحی مستعد رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز شنبه در برخی نقاط لرستان، همدان ،مرکزی، اصفهان ،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، غرب و جنوب یزد، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: همچنین در استان فارس، کرمان، شمال هرمزگان، قزوین، البرز، تهران، سمنان شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز یکشنبه در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، البرز شرقی و زاگرس مرکزی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم بوده و در اواخر وقت در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه دمای هوا نیز از شنبه تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد گفت: از امشب تا شنبه در ساعات بعد از ظهر با توجه به وزش باد شدید در بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، البرز و تهران پتانسیل رخداد گرد و خاک وجود دارد.

او اظهار کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید موجب پیدایش گرد و خاک خواهد شد.

ضیائیان بیان کرد: اواخر روز جمعه و در روز شنبه نیز با توجه به افزایش سرعت باد وزش باد در جنوب و جنوب غرب کشور شاهد  گرد و خاک خواهیم بود.

او درباره آب وهوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید گاهی رگبار باران، رعد و برق و گرد و خاک پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران به ۲۷ درجه و کمترین آن به ۱۸ درجه می رسد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار