۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

رکوردهایی که رونالدو در منچستریونایتد می‌تواند بشکند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کریستیانو رونالدو ۱۲ سال بعد از جدایی از منچستریونایتد دوباره به این تیم برگشت. این بار در ۳۶ سالگی و به عنوان بازیکنی که برنده ۵ توپ طلا شده است، کریس به تیمی برگشت که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در...

رکوردهایی که رونالدو در منچستریونایتد می‌تواند بشکند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کریستیانو رونالدو ۱۲ سال بعد از جدایی از منچستریونایتد دوباره به این تیم برگشت. این بار در ۳۶ سالگی و به عنوان بازیکنی که برنده ۵ توپ طلا شده است، کریس به تیمی برگشت که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در آن بازی می‌کرد و می‌درخشید.

در اولین دوره حضورش در منچستریونایتد، کریس ۱۱۸ گل در ۲۹۲ مسابقه به ثمر رساند. فوق ستاره پرتغالی با وجودی که فقط شش فصل را در یونایتد و لیگ برتر انگلیس حضور داشت اما رکوردهای فراوانی به جا گذاشت که هنوز هم دست نخورده باقی مانده است. در حقیقت، قبل از رفتن به رئال مادرید، کریستیانو جوایزی مثل توپ طلا و بازیکن سال فیفا را از آن خود کرده بود.

اما رونالدو هنوز هم کارهای ناتمامی دارد که با حضور مجدد در لیگ برتر انگلیس می‌تواند آن‌ها را تکمیل کند. البته در این مدت اتفاقات زیادی هم از زمان رفتن او به رئال مادرید رخ داده و هنوز رکوردهایی وجود دارد که رونالدو می‌تواند بعد از پیوستن به منچستریونایتد آن‌ها را بشکند.

صلاح
کریس در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ در لیگ برتر ۳۱ گل زد تا به رکورد آلن شیرر که در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ ثبت کرده بود برسد. اما، محمد صلاح، ستاره لیورپول در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ این رکورد را با زدن ۳۲ گل شکست و حالا به تنهایی در صدر بهترین گلزن در یک فصل لیگ برتر انگلیس ایستاده است. کریس فصل گذشته برای یوونتوس ۲۹ گل زد و عنوان آقای گلی سری آ ایتالیا را به دست آورد، حالا او امیدوار است که عنوان از دست رفته خود در انگلیس را نیز از صلاح پس بگیرد.

همه رقابت‌ها
رونالدو همچنین در اولین دوره حضورش در منچستریونایتد، در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ توانست ۴۲ گل در ۴۹ بازی همه رقابتها به ثمر برساند، اما از این نظر بعد از دنیس لاو (۴۶ گل) و رود فان‌نیستلروی (۴۴ گل) در رده سوم قرار دارد.

لیگ قهرمانان اروپا
ستاره پرتغالی بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان با رکورد رویایی ۱۳۴ گل در این رقابتها به شمار می‌رود. او همچنین با ۱۷ گل، رکورد زدن بیشترین گل در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار دارد. اما در منچستریونایتد رکورد بهترین گلزن در لیگ قهرمانان در اختیار فان‌نیستلروی با ۱۲ گل است و رونالدو با ۸ گل در ۱۱ مسابقه در رده سوم است. با توجه به آمادگی‌ای که رونالدو دارد به نظر می‌رسد ستاره هلندی سابق یونایتد جایگاه خود در رتبه نخست را در این فصل به کریس خواهد داد.

هت‌تریک 
رونالدو ۵۷ هت‌تریک را در طول فوتبالش ثبت کرده اما فقط یکی از آن‌ها با پیراهن یونایتد بوده است. این رکورد در منچستریونایتد در اختیار وین رونی است که ۸ بار هت‌تریک کرده و دو مرتبه آن در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. ضمن اینکه در لیگ برتر هم این رکورد در اختیار سرخیو آگوئرو است که ۱۲ بار توانسته در یک بازی سه گل به ثمر برساند. بعید است که رونالدو بتواند به رکورد آگوئرو برسد اما او نیم نگاهی به شکستن رکورد وین رونی خواهد داشت.

پنج گل
گرچه کریستیانو رونالدو دو مرتبه توانسته ۵ گل در یک مسابقه در لالیگا به ثمر برساند که یک بار مقابل اسپانیول و دیگری مقابل گرانادا بوده اما او این کار را هرگز نتوانسته در لیگ برتر انگلیس انجام دهد. در تاریخ لیگ برتر، پنج بازیکن توانسته‌اند در یک بازی ۵ گل بزنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرخیو آگوئرو (مقابل نیوکاسل)، شیرر (مقابل شفیلدونزدی) و دفو (مقابل ویگان) اشاره کرد. این هم رکورد دیگری است که فوق ستاره ۳۶ ساله تلاش می‌کند این بار با پیراهن منچستریونایتد به آن برسد یا حتی از آن عبور کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار