۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

رژه ارتش سابق نکونام در مرز فوتبال زنان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، درحالی که حدود یک سال است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از اهمیت تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش زنان خبر داده است، حالا به نظر می‌رسد باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران به دنبال ورود به بخش زنان هستند. ماجرا از ا...

نکونام کار خود را در استقلال آغاز کرد / نقل و انتقالات جنجالی استقلال توسط جواد شروع شد / از لیست خرید جواد نکونام در استقلال رونمایی شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، درحالی که حدود یک سال است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از اهمیت تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش زنان خبر داده است، حالا به نظر می‌رسد باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران به دنبال ورود به بخش زنان هستند.

ماجرا از این قرار است که سال گذشته AFC، تیم‌داری در بخش زنان را یکی از عوامل دریافت مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه‌ها عنوان کرد و از همان زمان، صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص ورود باشگاه‌ها به این بخش شنیده میشد.

اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال گذشته این موضوع را جزو ارکان اصلی برای اخذ مجوز حرفه‌ای قرار نداده بود اما بر اساس رویکرد سال‌های گذشته AFC، هر زمان پیشنهادی توسط این نهاد به باشگاه‌ها ارائه می‌شود، ظرف یک یا دو سال بعد، این پیشنهاد به الزام تبدیل خواهد شد.

باشگاه‌های ایرانی هم با شناختی که نسبت به کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، به دنبال ورود به این بخش هستند تا در سال‌های آتی، این موضوع سبب عدم دریافت مجوز حرفه‌ای نشود و به نوعی آن‌ها را با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه نکند.

اگرچه که در سال‌های اخیر، اقبال و توجه مردم و رسانه‌ها به فوتبال و فوتسال زنان بسیار بیشتر از گذشته شده است و فوتبال زنان ایران هم موفقیت‌های چشمگیری را ظرف همین مدت کوتاه به دست آورده است.

اما در روزهای گذشته، خبرهایی در خصوص اقدام باشگاه فولاد برای خریداری یک تیم لیگ برتری در حوزه زنان به گوش می‌رسید که بعد از بررسی ها این موضوع از سمت باشگاه خوزستانی تکذیب نشد و آن‌ها اعلام کردند که به دنبال بررسی شرایط باشگاه و کارخانه فولاد هستند که در صورت امکان به حوزه زنان ورود کنند.بدون شک حضور تیم‌های ریشه‌دار و بزرگی چون فولاد در بخش زنان می‌تواند به رشد فوتبال زنان ایران کمک شایانی کند.

ضمن اینکه در حال حاضر خوزستان هیچ نماینده‌ای در فوتبال زنان ندارد و فولاد می‌تواند در این راستا پیش قدم باشد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط