۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

رونالدو، بنزما، زلاتان و حالا مسی/ پایان دوران طلایی فوتبال در اروپا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از خبر ورزشی، لیونل مسی تصمیم خود را گرفته است. اسطوره بارسلونا نه به اسپانیا برمی‌گردد و نه با وجود دستمزد سرگیجه‌آور راهی عربستان سعودی می‌شود. مسی در حال پیوستن به لیگ فوتبال ایالات مت...

رونالدو، بنزما، زلاتان و حالا مسی/ پایان دوران طلایی فوتبال در اروپا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از خبر ورزشی، لیونل مسی تصمیم خود را گرفته است. اسطوره بارسلونا نه به اسپانیا برمی‌گردد و نه با وجود دستمزد سرگیجه‌آور راهی عربستان سعودی می‌شود. مسی در حال پیوستن به لیگ فوتبال ایالات متحده است و ماه آینده برای اینتر میامی به میدان خواهد رفت. رفتن او به آمریکا نقطه پایانی بر دوران طلایی فوتبال اروپا خواهد بود.

جدا از مسی و ۳۷ جامی که به عنوان بازیکن برای بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به دست آورد، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما نیز پس از دوران حرفه‌ای پیروزمندانه و درخشان در این قاره، اروپا را ترک کرده‌اند.

جدایی بنزما از رئال مادرید برای باشگاه الاتحاد عربستان با قراردادی تا سال ۲۰۲۶ قطعی شد. بنزما، برنده توپ طلا، ستاره درخشان مادرید در پنج سال گذشته بوده و در هر فصل حداقل ۱۹ گل لیگ به ثمر رساند و در فتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ نقش مهمی ایفا کرد.

رونالدو که مادرید را با ۴۵۰ گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه ترک کرد، در ژانویه با قراردادی دو ساله به النصر پیوست. اگرچه او در ۱۶ بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان ۱۴ گل به ثمر رساند، اما تیم النصر او در این فصل در رده دوم جدول قرار گرفت.

بر خلاف مسی، رونالدو و بنزما، زلاتان ایبراهیموویچ هرگز برنده توپ طلا نشد اما بازیکنی خاص و استئنائی بود که به تازگی تصمیم به بازنشستگی گرفته است. ایبراهیموویچ روز یکشنبه پس از پیروزی ۳-۱ میلان مقابل ورونا، بازنشستگی خود را تایید کرد. زلاتان کار خود را با کسب ۳۲ جام و یک مقام چهارمی برای توپ طلا در سال ۲۰۱۳ پایان داد.

اگرچه او هرگز توپ طلا یا لیگ قهرمانان اروپا را نبرد، اما زلاتان بازیکن دیگری است که کیفیتش یک نسل کامل از فوتبال اروپا را مشخص کرده است؛ مانند کریستیانو، کریم و لیونل.

 پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار