۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳

روحانی: دولت کار خود را نسبت به رفع تحریم‌ها انجام داده است/ انجام گازرسانی در ۹۵درصد کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۳ تیر) در آیین بهره‌‌‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: خوشحالیم که امروز بیش از ۲۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر که به شبکه گاز متصل شده بودند...

روحانی: دولت کار خود را نسبت به رفع تحریم‌ها انجام داده است/ انجام گازرسانی در ۹۵درصد کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۳ تیر) در آیین بهره‌‌‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: خوشحالیم که امروز بیش از ۲۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر که به شبکه گاز متصل شده بودند گازرسانی به آن‌ها به طور رسمی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امروز در سراسر کشور به گازرسانی در معیار ۹۵ درصد رسیده‌ایم، تصریح کرد: شاید این آمار در سطح جهان بی‌نظیر باشد که در یک کشور ۹۵ درصد مردم از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می‌کنند، و این برای دولت یازدهم و دوازدهم  یک افتخار است و پاسخی قاطع به کسانی است که در گوشه و کنار نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم با بی انصافی حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: فقط در یک موضوع یعنی گازرسانی به روستا مردم شاهد باشند که این دولت نسبت به دولت های گذشته هر کاری برای روستاها انجام گرفته دو و نیم برابر کار انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه قبلاً ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود، گفت: قبل از انقلاب که خبری نبود، امّا تا همین ۲۰ سال پیش در بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نبود. امروز یک تحول بسیار عظیم و بزرگی در گازرسانی انجام شده و می‌بینید که در روستاها در آغاز دولت ۵۴ درصد بود و الان به ۸۵ درصد رسیده است.

رئیس جمهور ادامه داد: گازرسانی در شهر تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده است، یعنی به ۹۸ و ۹۹ رسیده است و کار گازرسانی در کشور تقریباً تمام شده است و به مهندسین و کارگران خود افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه ملت ما آمریکا را وادار کرد تا پای میز مذاکره بیاید، گفت: برخی از مسائل و تشریفات و بروکراسی که از آن داد می‌زنیم فقط اداری نیست، برخی از این بروکراسی، پارلمانی است؛ باید معطل بشویم، لایحه بدهیم و به فلان کمیسیون برود و بررسی شود.

روحانی ادامه داد: من چون مجلسی هستم و ۲۰ سال سابقه حضور در مجلس را دارم خیلی زبانم نمی‌چرخد از مجلس صریح انتقاد کنم، امّا در هرصورت بروکراسی را کنار بگذاریم نه فقط در دولت، در قوه قضائیه هم بروکراسی را کنار بگذاریم، در پارلمان هم کنار بگذاریم. اگر این بروکراسی نبود، تحریم هم تمام شده بود.

وی با بیان اینکه دولت کار خود را نسبت به تحریم‌‌ها انجام داده و فعلاً در بروکراسی افتاده است، گفت: خدا ما را از شر بروکراسی در این قسمت و در همه قسمت‌ها نجات دهد.

روحانی با بیان این که باید  در بخش نفت به چند نکته اشاره کنم، گفت: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگر در بخش نفت و گاز تامین شده است. این حقوق که می گویم درباره جاهایی که میدان مشترک با کشورهای دیگر داشتیم است. یعنی این که هم ما می توانستیم استفاده کنیم هم همسایه ما، این میدان مشترک یک میدان محدود است و رقم آن هم محدود است زمانی که همسایه ما استفاده کند و ما استفاده نکنیم معنی آن این است که بخشی از حقوق ملت از بین می رود.

رییس جمهور ادامه داد: در پارس جنوبی بخش اعظم گاز را همسایه خوب ما قطر استفاده می کرد و ما نمی توانستیم استفاده کنیم اما امروز به اندازه آنها و شاید کمی بیشتر از گاز پارس جنوبی استفاده می کنیم. از آنچه که سال ۹۲ بوده تا امروز بهره برداری از این میدان مشترک ۲.۵ برابر شده است که کار بزرگی است. در مساله غرب کارون که با عراق مشترک هستیم  نسبت به سال ۹۲ بیش از ۵ برابر استفاده می کنیم یعنی ما در این ۸ سال نسبت به حقوق ملت توجه خاص و ویژه ای داشتیم.

وی با بیان این که نسبت به محیط زیست کار بسیار بزرگی انجام گرفته است گفت: در آغاز این دولت بنزین و گازوییلی که استفاده می‌کردیم آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کرد.به خاطر تحریم ناچار بودیم از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم که بسیار خطرناک بود و سلامت مردم را به خطر می‌انداخت اما امروز ۷۶ درصد بنزین ما یورو ۴ است یعنی کاملا با استانداردهای جهانی منطبق است. در گازوییل هم این گونه است. در کنار آن فلرها جمع آوری شده است و دیگر نمی سوزد که بسیار برای پاکیزگی محیط زیست مهم است.

منبع:

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار