۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

روایت نماینده مجلس از بن بست در اجرای رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهرداد ویس کرمی درباره سرانجام لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای ۸۰ درصد حقوق اس...

روایت نماینده مجلس از بن بست در اجرای رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهرداد ویس کرمی درباره سرانجام لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد.
وی افزود: وقتی این موضوع برای بررسی کارشناسی رفت، هیات دولت اعلام کرد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و مجلس نیز اعلام کرد ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم ۱.۵ تا دو برابر کل بودجه آموزش و پرورش است!
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین جلسه کمیسیون، درباره رتبه‌بندی بحث و عنوان شد اگر اینگونه تصویب شود اصل ۷۵ می‌شود و، چون برای دولت بار مالی دارد، شورای نگهبان آن را رد می‌کند.
ویس کرمی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس، دو ساعت بحث و تبادل نظر شد و نهایتاً پیشنهاد دیگر این بود که حقوق فرهنگیان ۱.۵ برابر و حدود ۵۰ درصد از حقوق سایر کارکنان دولت افزایش پیدا کند که این مورد موافقت قرار نگرفت.
وی بیان کرد: صحبت فرهنگیان این است که میزان رقم مورد محاسبه برای اجرای رتبه‌بندی، اغراق‌آمیز است و قرار شد مشخص شود این رقم بر چه اساسی مطرح شده و فرمول آن چگونه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس و از ۱۱ مهر به بعد، رتبه‌بندی معلمان طی رایزنی با دولت و مجلس، پیگیری و اگر پیشنهادات کارگشایی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.
وی متذکر شد: اجرای رتبه‌بندی معلمان متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی قابل اجرا نیست از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه می‌گوید بند بودجه که بر اساس آن می‌خواهید اعتبار رتبه‌بندی را تامین کنید در سال گذشته ۲ درصد محقق شده است و ۲۰ دستگاه دیگر نیز از آن سهم داشتند بنابراین تصمیم بر آن شد تا عجله نشود، چون اگر طرح ناپخته تهیه و به شورای نگهبان ارسال شود اصل ۷۵ شده و کلا از دور خارج می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معلم

۲۹ شهریور ۱۴۰۰


اگر رتبه‌بندی معلمان به سال آینده بیفتد درانتخابات شرکت نخواهیم کرد ومشروعیتتان به‌طور کامل ازدست خواهد رفت مشروعیت از هزاران بمب اتم بالاتر است

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار