۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

روایت مربی وزنه برداری از پخش اشتباهی سرود شاهنشاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در تاشکند ازبکستان درخشید.  در رده‌بندی امتیازی این مسابقات، تیم مردان ایران که با ۱۰ نماینده شرکت کرده بود، با ۵۴۸ امتیاز و پشت سر فدراسیون ر...

روایت مربی وزنه برداری از پخش اشتباهی سرود شاهنشاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در تاشکند ازبکستان درخشید.  در رده‌بندی امتیازی این مسابقات، تیم مردان ایران که با ۱۰ نماینده شرکت کرده بود، با ۵۴۸ امتیاز و پشت سر فدراسیون روسیه که ۵۸۱ امتیاز کسب کرده بود، در رده دوم وزنه‌برداری جهان قرار گرفت. همچنین در رده‌بندی مدالی، تیم وزنه‌برداری مردان ایران با دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز در جایگاه پنجم پس از تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی، گرجستان و بلغارستان ایستاد.

در همین رابطه محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی اظهار داشت: خداراشکر تمام بچه‌ها به تمام زحماتی که در این مدت کشیده دست یافتند و مزد زحمات خود را در آنجا گرفتند. به لطف خدا و دعای خیر مردم ایران در رده دوم ایستادیم و این عنوان را به تمام مردم کشورم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله در آینده نیز این جوانان شایسته همچنان افتخار آفرین باشند. باید دانست روسیه تیم خوبی داشت در کنار آن هم ازبکستان، کلمبیا و گرجستان خیلی خوب بودند. رقابت بسیار سختی بود برای قرار گرفتن روی سکو و خوشبختانه نتیجه خوبی به دست آوردیم. کیفیت مسابقات هم از سطح بالایی برخوردار بود.

وی درباره اینکه از نتایج چه ورزشکاری رضایت دارد، گفت: مصطفی جوادی، امیر حقوقی و رسول معتمدی در تاشکند فوق‌العاده بودند. البته جدای این سه نفر سایر نفرات هم عملکرد قابل قبولی داشتند و من از آنها راضی هستم. در دسته فوق سنگین بچه‌ها عالی و توانمند ظاهر شدند، خیلی خوشحالم یوسفی در نخستین مسابقه خود در سطح بزرگسالان درخشان عمل کرد و نشان داد آینده درخشانی پیش‌روی او است و هیچ ترسی از مصاف با بزرگان این دسته نداشت. در مجموع فکر می‌کنم بچه‌ها تمام تلاششان را کردند تا افتخارآفرین باشند و به همین دلیل به آنها خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص ایوب موسوی هم گفت: تصمیم گرفتیم از ایوب موسوی در وزن ۸۹ کیلوگرم استفاده کنیم، چون وزنش کاهش یافته بود هر چند که جنگید تا شانس مدال پیدا کند و حتی روز مسابقه هم با تمام توان روی تخته رفت و با غیرت زیاد وزنه زد و نشان داد وزنه‌بردار شایسته‌ای است.

برخواه در پایان گفت: در هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران یک اشتباه جزئی از طرف کشور میزبان و کمیته برگزاری مسابقات صورت گرفت و پس از اعتراض مدت زمان کوتاهی مجدد سرود ما را در سالن نواخته شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار