۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

رضایی : تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه ۲۲ خرداد) پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان...

رضایی : تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه ۲۲ خرداد) پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ولی فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند.

وی افزود: سهم زنان از اقتصاد ملی باید افزایش پیدا کند و دولت ما برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع دارد که اجرای این برنامه از خانه تا کسب و کار و ورزش و اداره کشور و در هیأت دولت می‌شود. لذا ما برنامه جامعی برای مشارکت دادن بانوان در کشورمان داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با شعار و وعده دادن نمی‌توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد لذا دولت بایستی شناخت کاملی از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات ۸ سال آینده داشته باشد و بداند که چرا این مشکلات به وجود آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و ۸ سال آینده داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت من، دولتی عملیاتی و راهبردی است و ما علل اصلی مشکلات کنونی کشور را می‌دانیم و پیش‌بینی ما در رابطه با مشکلات آینده را داریم؛ راهکارهایی هم برای این موضوع در نظر داریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کشور راهکارهای علمی، پژوهشی و کارشناسی انجام شده است اما مهمترین مشکلی که امروز دغدغه مردم است بی‌اعتمادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم به ما کاندیداهای انتخابات اعتماد نمی‌کنند البته به نظر می‌رسد یخ مردم تا کنون باز نشده است ولی ۷ روز تا برگزاری انتخابات وقت است و ملت ما ان‌شاءالله در روزهای آینده تصمیم تاریخی را خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند و با آنها صحبتی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست» و وقتی اشتباهی انجام می‌دهند از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست».

وی تصریح کرد: مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت اینگونه شده است می‌گویند «همینی که هست» در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع «همینی که هست» پایان خواهد داد، ما اگر جلوتر از مردم در حل مشکلات دوندگی نکنیم حتما عقب‌تر از آنها نخواهیم بود.

رضایی گفت: در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح اقتصاد زندگی طرحی به نام طرح کفایت زندگی اجرا خواهد شد که ۵ محور دارد که یکی از آنها یارانه ۴۵۰ هزار تومانی است و مرتب به من نگویند که این منابع از کجا می‌آورید و بهتر است بدانند که اگر عده ای دزدی نکرده باشند ما کاری به آنها نداریم اما منابع این کار به لطف پروردگار متعال مشخص شده و حتماً در مرحله اول به ۴۰ میلیون نفر و در مرحله دوم به ۶۰ میلیون نفر افزایش پیدا خواهیم کرد و عملا یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به این افراد داده می‌شود.

وی درباره بخش دوم کفایت زندگی هم گفت:‌ اعطای مسکن سهل و ارزان با اقساط ۵۰ ساله از همه بانک‌ها در این طرح دیده شده است و این تسهیلات فقط از بانک مسکن داده نمی‌شود ضمن اینکه در بخش سوم این طرح هم به موضوع کسب و کارهای خانگی پرداخته‌ایم، در بخش چهارم توزیع ۳۰ درصد سهام صنعت نفت کشورمان وجود دارد که این اقدامات در قالب طرح کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقیر و ایران بدون فقر را خواهیم داشت.

وی گفت: ۱۴ پروژه بزرگ در سطح ملی و کشوری اجرایی خواهد شد و با این کار معماری نوین در ایران عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که معماری نوین اقتصادی در کشورمان بدون اصلاح از درون قدرت اصلاح‌پذیر نیست و بدون اینکه حکمرانی را اصلاح کنیم امکانپذیر نیست. لذا ما با یک دست اصلاح از درون قدرت و با دست دیگر باز معماری اقتصاد ملی را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار