۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱

رتبه بندی معلمان دقیقا چقدر بر حقوق ها اضافه می کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان ، گفت:در طی جلسات انجام گرفته در صحن با پیشنهاد یکی از نمایندگان قرار بر این شد این لایحه به...

رتبه بندی معلمان دقیقا چقدر بر حقوق ها اضافه می کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان ، گفت:در طی جلسات انجام گرفته در صحن با پیشنهاد یکی از نمایندگان قرار بر این شد این لایحه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شود تا اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به اینکه پیشنهاد آقای حاجی بابایی نماینده محترم مجلس در مورد استفاده از برخی از عناوین دانشگاهی در رتبه بندی در جلسه رأی آورد از این رو این لایحه برای انجام برخی از تغییرات در متن لایحه به کمیسیون بازگشت تا اصلاحات مورد نیاز انجام گیرد.

وی در مورد محتوای پیشنهادی طرح شده، گفت: پیشنهاد طرح شده در این خصوص این بود که، در رتبه بندی معلمان از عناوین دانشگاهی استفاده شود و عناوین قبلی اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که یکی از عناوین مورد استفاده قرار گرفته عنوان مربی آموزشی است و اکنون دیگر چنین عنوانی در رتبه بندی در دانشگاه‌ها وجود ندارد گفت: اکنون دیگر در بیشتر دانشگاه‌های دولتی کشور چنین عنوانی کمتر وجود دارد و شاید این تعداد افراد به اتعداد انگشتان دست هم نرسد، اما این عنوان نیز جز پیشنهادات طرح شده برای قرار گرفتن در رتبه بندی فرهنگیان همچون دانشگاهیان وجود دارد و مورد استفاده نیز قرار گرفته است.

زاهدی در پاسخ به این سوال که هم اکنون مانع اساسی پیش روی تصویب لایحه رتبه بندی چیست، گفت:در حال حاضر هیچ مانعی پیش روی تصویب این لایحه وجود ندارد، اما باید در صحن علنی بیاید، و آن گاه در مورد آن اظهار نظر شود.

وی در پایان در مورد زمان اعمال تصویب و اعمال این لایحه، گفت: زمان اعمال رتبه‌بندی معلمان در احکامشان به مصوبه مجلس مرتبط است وتا طرح و تصویب آن در مجلس باید منتظر بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار