۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

ربیعی: کم گل زدیم اما خیلی موقعیت ساختیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳،ربیعی: کم گل زدیم اما خیلی موقعیت ساختیم. مس رفسنجان که از دو بازی اخیر خود مقابل ملوان و استقلال، تنها دو امتیاز کسب کرده است، فردا در آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ برتر برابر پیکان ...

ربیعی: کم گل زدیم اما خیلی موقعیت ساختیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳،ربیعی: کم گل زدیم اما خیلی موقعیت ساختیم. مس رفسنجان که از دو بازی اخیر خود مقابل ملوان و استقلال، تنها دو امتیاز کسب کرده است، فردا در آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ برتر برابر پیکان قرار می‌گیرد. محمد ربیعی در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار داشت: «پیش از شروع صحبت‌هایم درباره بازی فردا، می‌خواهم بگویم که ما در فوتبال کار می‌کنیم و کسانی که برای فوتبال و برای شادی همه ما و مردم زحمت کشیده‌اند، قابل‌احترام هستند. من به عنوان حقیرترین عضو فوتبال، چه زمان‌هایی که آقای دایی برای تیم ملی ایران گل زدند و من برای هر گل ایشان شادمان شدم و چه زمانی که افتخار این را داشتم که با ایشان همکاری کنم، بر خودم وظیفه می‌دانم که خواهش کنم که نحوه رفتار و برخورد بهتری با کسانی که برای فوتبال زحمت کشیده‌اند، داشته باشیم. من خیلی ناچیز و حقیرتر از این هستم که درباره این مسائل صحبت کنم و فقط به عنوان یک عضو فوتبالی، وظیفه خودم می‌دانستم که یادآوری کنم.»

وی سپس در خصوص دیدار فردا برابر پیکان عنوان کرد: «بازی فردا یک بازی سخت و نزدیک خواهد بود. به آقای حسینی، تیم محترم و مجموعه پیکان، دوستان خوبیم، آقای رهقی و سایر عزیزان، خوش‌آمد می‌گویم. تیم پیکان، تیم جوان، دونده، خوب و انرژیکی است و در فصل گذشته هم در رفت و برگشت بازی خیلی خوبی داشتیم. فکر می‌کنم بازی نزدیکی خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم با همت خوب و برنامه‌ریزی درست از بازی و ارائه درست راهکارهایمان در بحث تاکتیکی، از پس بازی فردا بربیاییم و امتیازات کامل را از آن خود بکنیم. اما تیم‌ پیکان هم در دو بازی اخیر خود مقابل سپاهان و پرسپولیس نشان داده که تیم بسیار خوبی است. در لیگ امسال، تیم‌ها خیلی نزدیک است و بازی‌ها سنگین و غیرقابل پیش‌بینی است.»

سرمربی مس در واکنش به اینکه دیدار فردا تقابل دو تیمی است که کمترین گل زده را در لیگ برتر داشته‌اند، گفت: «قبول داریم که تیم ما در گل زده، پایین است. سال گذشته آمار بالاتری داشتیم. ناراحت نمی‌شوم که این مسئله هر هفته توسط رسانه‌ها تکرار می‌شود. ایرادی ندارد. مهم این است که تولید حمله داریم و موقعیت ایجاد می‌کنیم و انشاءالله که این‌ها ختم به گل هم خواهد شد. من از شما هم به عنوان رسانه‌های داخلی می‌خواهم که به تیم انرژی بدهید. به هر حال بازیکنان خط جلوی ما زحمت می‌کشند و اگر انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشند، قطعا موقعیت‌هایی را که در هر بازی چندین مورد ایجاد می‌کنیم، تبدیل به گل خواهند کرد.»

وی افزود: «اما نه فقط ما، بلکه شاید اگر به بازی پیکان با سپاهان و پرسپولیس نگاه کنید، می‌بینید که پیکان کم به حریفان خود موقعیت می‌دهد. یک بخشی مهمی در فوتبال، ایجاد سازمان بازی است که فکر می‌کنم تیم ما هم در ایجاد سازمان بازی، جزء بهترین تیم‌های لیگ است. تیم پیکان هم همین‌طور است. تیم‌هایی از این دست که سازمان بازی دارند، نسبتا سازمان درستی را از دفاع کردن نشان می‌دهند. من اگر بخواهم پیش از بازی فردا بگویم که تیم ما چهار گل خورده دارد، برخی فقط به چهار گل خورده نگاه می‌کنند، اما من یک آمار فنی‌تر می‌دهم؛ اگر گل نفت آبادان مقابل مس رفسنجان را که بازیکن حریف دو متر در آفساید بود و همه هم گفتند، اما جزو تعداد زیادی از اشتباهات داوری است که نصیب تیم مس رفسنجان شده و دست و زبان ما کوتاه است و نمی‌توانیم حرفی بزنیم، محاسبه نکنیم، در ۱۳۵۰ تا ۱۴۰۰ دقیقه بازی که صورت گرفته، مس رفسنجان در جریان بازی گل نخورده است.»

ربیعی سپس توضیح داد: «سه گلی که مس خورده، از نساجی و پرسپولیس است. گل نساجی هم طبق نظر همه کارشناسان آفساید بود که پنالتی گرفته شد و ما آن گل را هم قبول می‌کنیم. در واقع برابر پرسپولیس و نساجی پنالتی خورده و مقابل هوادار هم کرنر خورده است و مقابل ۱۴ تیم، در جریان بازی گل نخورده است. شاید از فردا مقابل هر تیم سه گل بخوریم اما اینکه توانسته‌ایم در ۱۴ مسابقه در حین بازی گل نخوریم، یک دستاورد بزرگ تاکتیکی است. من نباید این را می‌گفتم اما مجبور شدم بگویم، چرا که مدام سؤال می‌شود. یک تیم با این شکل در جریان بازی گل نمی‌خورد و موقعیت هم زیاد خلق می‌کند؛ از بازی هفته گذشته مقابل استقلال بگیرید تا بازی‌های بی‌شماری که چه در خانه و چه در بیرون از خانه انجام داده‌ایم. مقداری بدشانسی هم داریم، اما به همه بچه‌های خط جلو، ایمان کامل و باور دارم و مطمئن هستم که روند گلزنی ما بهتر خواهد شد. ما فلسفه و تاکتیک خودمان را ادامه خواهیم داد.»

ربیعی درباره مصدومان و محرومان مس برای دیدار فردا گفت: «متاسفانه حامد لک را به دلیل مصدومیتی که روز قبل از بازی مقابل استقلال برای او رخ داد و از ناحیه دوقلوی پشت پا آسیب دید، در اختیار نداریم و این بازیکن در حال درمان است. در تمرین امروز هم مهرداد رضایی از ناحیه کشاله دچار آسیب‌دیدگی شد که من ساعت ۹:۳۰ شب با تیم پزشکی جلسه دارم و با توجه به عکس‌برداری باید بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد‌. باید مراحل ابتدایی درمان انجام می‌شد و عکس‌برداری هم صورت می‌گرفت تا به من بگویند وضعیت چطور است.»

سرمربی در خصوص غیبت تماشاگران در هفته پانزدهم لیگ برتر گفت: «انشاءالله تمهیداتی صورت بگیرد که در نیم فصل دوم این اتفاق رخ بدهد. فکر می‌کنم همه از حضور هوادارانشان خوشحال خواهند شد. من بارها گفته‌ام که ذات فوتبال وابسته به هواداران و کسانی است که بتوانند شور و اشتیاق را در بازی ایجاد کنند و به همان میزان از بازی شور و اشتیاق جذب کنند؛ این یک ارتباط دوطرفه است و امیدوارم هر چه زودتر رخ بدهد. همچنین امیدوارم دوستان عالی‌رتبه در شرکت صنایع ملی مس هر چه سریع‌تر مشکلات باشگاه مس رفسنجان را حل کنند.»

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط