۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶

راهکار جدیدی برای توقف سرطان روده+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محققان بین المللی با محوریت دانشگاه آدلاید استرالیا در یک پژوهش بسیار مهم در حوزه سرطان، موفق به شناسایی یک سیگنال مهم حمایت کننده از رشد تومورها شده اند که این کار را با سرکوب سیستم ایمنی بدن انج...

راهکار جدیدی برای توقف سرطان روده+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محققان بین المللی با محوریت دانشگاه آدلاید استرالیا در یک پژوهش بسیار مهم در حوزه سرطان، موفق به شناسایی یک سیگنال مهم حمایت کننده از رشد تومورها شده اند که این کار را با سرکوب سیستم ایمنی بدن انجام می دهد. مسدود کردن این سیگنال می تواند نقش اساسی در توقف روند رشد سرطان روده داشته باشد.

مانند بسیاری از سرطان ها، سلول های سرطان روده نیز معمولا توسط بسیاری از سلول های طبیعی این اندام که کنترل خود را از دست داده اند، احاطه شده و مورد حمایت آن ها قرار می گیرند. یک تیم بین المللی از دانشمندان از موسسه تحقیقات پزشکی و سلامت استرالیای جنوبی با همراهی دانشگاه آدلاید استرالیا اقدام به انجام پژوهشی در این باره کرده اند.

آن ها در پژوهش مورد اشاره قصد داشته اند بفهمند که این سلول های حمایتی از کجا می آیند، چگونه از تومور حمایت می کنند و چگونه می توان از عملکرد آن ها پیشگیری کرد. در این تحقیق آن ها متوجه شده اند که یک عامل خاص به طور مداوم در نمونه‌های سرطان روده بیماران افزایش می‌یابد. این عامل یک نشانگر سلول پشتیبان معروف به MCAM است.

به گفته آن ها، یک سلول بنیادی اصلی، منشأ این سلول‌های حمایت کننده رشد سرطان است که موفق به شناسایی آن شده اند. آن ها می افزایند: تحقیق ما نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان روده که دارای سطوح بالاتری از این نشانگر هستند، نتایج بدتری را در وضعیت عمومی نشان می دهند. ما دریافتیم سلول‌هایی با سطوح بالای سیگنال MCAM، سیستم ایمنی را خاموش می‌کنند و به سرطان اجازه رشد سریع می‌دهند.

اما بررسی های تکمیلی این محققان نشان داده است که با حذف MCAM در موش های جهش یافته، سلول های ایمنی کشنده تومور می توانند به سرطان روده نفوذ کنند و از رشد تومور آن جلوگیری به عمل آورند و از این طریق، بر طول عمر بیمار می افزایند.

آن ها اشاره کرده اند: MCAM برای پوشش تومورها به گونه ای عمل می کند که از سیستم ایمنی پنهان بمانند. اما وقتی MCAM را حذف می‌کنیم، سیستم دفاعی بدن، سرطان را شناسایی کرده و به آن حمله می‌کند.

تیم پژوهشی فوق، هم اکنون فعالیت های خود را بر روی توسعه رویکردهایی به منظور کاهش گسترش این سلول های حمایتی و مهار فعالیت MCAM متمرکز نموده است تا از این طریق، روش های بالینی قابل اتکایی را برای درمان سرطان کولورکتال در آینده ارائه کند.

این یافته ها را نشریه بین المللی Gastroenterology که در حوزه گوارش فعالیت می کند، منتشر کرده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار