۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: امسال هیچ کتاب جدیدی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزان می‌توانند با کمک تلفن‌های همراه خود از این بارکد‌ها اسکن بگیرند و به اطلاعات بسیار خوب تصویری و گرافیکی و مکتوب درباره هر درس دست ی...

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: امسال هیچ کتاب جدیدی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزان می‌توانند با کمک تلفن‌های همراه خود از این بارکد‌ها اسکن بگیرند و به اطلاعات بسیار خوب تصویری و گرافیکی و مکتوب درباره هر درس دست یابند.

او افزود: امسال کتاب‌ها براساس آموزش حضوری تالیف شدند، اما شیوه نامه‌ای را تدوین کرده ایم که مشخص می‌کند که چه درسی می‌تواند به صورت حضوری و چه درسی به صورت مجازی تدریس شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ابلاغ الگوی آموزش مجازی معلمان به مدارس خبر داد و افزود: در این الگو نحوه آموزش مجازی معلمان و کمک والدین برای آموزش فرزندان خود نیز مشخص شده است.

ملکی گفت: در سال تحصیلی گذشته خانواده‌ها برای تدریس کتاب‌ها به فرزندان خود آموزش‌های لازم را ندیده بودند و این مشکلات زیادی را برای آن‌ها و فرزندانشان ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: در این شیوه نامه همچنین نحوه ارزشیابی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی نیز مشخص شده است.

ملکی گفت: آموزش دانش آموزان امسال به صورت ترکیبی خواهد بود و برخی دروس به صورت حضوری و برخی به صورت غیرحضوری تدریس خواهند شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: بیش از ۹۰ درصد کتاب‌های درسی خریداری شده و ۱۰ درصد باقی مانده بیشتر مربوط به دانش آموزان اول، هفتم و دهم است.

او گفت: فروش کتاب‌های درسی تا پایان شهریور ادامه دارد.

ملکی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که دسترسی به وسایل هوشمند آموزشی ندارند باید تدبیری بیاندیشد.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش بیش از سه میلیون دانش آموز در سال تحصیلی گذشته به وسایل هوشمند آموزش مجازی دسترسی نداشته و برای تحصیل خود دچار مشکل شدند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار